Habbo.nl viert vijfjarig bestaan

11/02/2009 14:09

Telegraaf Media Nederland

Virtueel hotel al vijf jaar de favoriete online hangout voor Nederlandse tieners.

HABBO Nederland zag op 11 februari 2004 het licht en bestaat vandaag, 11 februari 2009, precies 5 jaar. Het feest wordt gevierd met gratis taart (een sticker voor op de eigen profielpagina van elke Habbo) en diverse activiteiten in het Hotel. In de afgelopen vijf jaar heeft HABBO een vaste plaats verworven binnen het Nederlandse medialandschap. 'Een groei van 15% in 2008 ten opzichte van 2007 op het gebied van unieke bezoekers laat zien dat HABBO nog lang niet is uitgegroeid', aldus Mark Stockx, Country Manager van HABBO Nederland. 'We willen de voorloper blijven op het gebied van unieke sociale content die de creativiteit van alle jongeren binnen de doelgroep 12-18 bevordert.'

2009: Gebruikerservaring blijft de focus

Voor het jaar 2009 ligt de focus bij HABBO wereldwijd op het verder verbeteren van de gebruikservaring, groei in de voor HABBO relevante markten en versterken van de positie binnen de adverteerdersmarkt. Per 1 februari 2009 is Mark Stockx gestart als Country Manager van Habbo Nederland. Stockx, afkomstig van MTV Networks, is aangetrokken om Habbo als entertainmentmerk naar een hoger plan te trekken. 'Relevantie in de markt moet worden gewaarborgd door voortdurende productontwikkeling. HABBO is en blijft een plek waar iedereen welkom is. Het bevorderen van het plezier en de creativiteit van onze bezoekers en het leveren van hoogwaardige gratis diensten blijft een kerndoel', aldus Mark Stockx.

5 jaar HABBO in cijfers


- Hotel geopend op 11 februari 2004


- Gemiddeld 950.000 bezoekers per maand


- In Nederland 11,5 miljoen geregistreerde Habbo's


- Wereldwijd 124 miljoen geregistreerde Habbo's


- HABBO.nl in 2008 verkozen tot beste communitysite van Nederland

Over HABBO

HABBO Nederland is met gemiddeld 950.000 unieke bezoekers per maand de grootste virtuele community in Nederland voor tieners en jonge volwassenen. De magie is gebaseerd op een actieve online community en de mogelijkheid om jezelf te uiten op een creatieve en positieve manier. Tieners betreden het hotel met een eigen karakter - een Habbo. Daarmee kunnen ze op avontuur in het hotel: nieuwe vrienden maken, meedoen aan gratis games en activiteiten, hun eigen kamer aanmaken en inrichten. Daarnaast vinden er regelmatig events plaats met beroemdheden uit het echte leven en organiseert Habbo samen met maatschappelijke organisaties themamiddagen en educatieve activiteiten. Habbo.nl is als joint venture tussen het Finse Sulake Oy en de Telegraaf Tijdschriften Groep, geopend op 11 februari 2004. Wereldwijd heeft Habbo op maandbasis 11,5 miljoen unieke bezoekers (bron: Google Analytics) en meer dan 124 miljoen geregistreerde Habbo's. Habbo richt zich op jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://www.habbo.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (