Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Amstelveen, 11 februari 2009
Lenthe Publishers lanceert MediaTribune
Lenthe Publishers, uitgever van MarketingTribune gaat naast de reguliere uitgave van het vaktijdschrift en online titel MarketingTribune het blad MediaTribune uitbrengen. De nieuwe titel zal zich focussen op ontwikkelen op het snijvlak van marketing en media. MediaTribune zal vier keer per jaar verschijnen.
De eerste editie van MediaTribune wordt gelanceerd op het jaarlijkse MWG Congres in Noordwijkerhout. De aankomende MediaTribunes staan gepland rondom de uitreiking van de AMMA's (de vakprijzen van de Media Werk Groep), de najaarsprogrammering half september en het NUV Tijdschriften Gala in december. Maarten Timmers Verhoeven, directeur Lenthe Publishers: "De snelheid waarmee media en het mediavak zich de afgelopen jaren hebben ontwikkeld gaf ruimte om naast MarketingTribune een aantal keer per jaar uit te komen met een spin off, geheel in het teken van media. Nieuwe verdienmodellen in media, de ontwikkeling in online media, de economische druk van het moment, de veranderende mediavraag en het aanbod, ze hebben allemaal betrekking op de marketingpraktijk. Vandaar de keuze voor een bijlage, die we overigens ook aanvullend meeverspreiden in een relevante media-doelgroep".
In de eerste editie van MediaTribune komen onder meer zes mediamannen aan het woord met hun voorspelling van het medialandschap in de nabije toekomst. Verder een analyse met nieuwe verdienmodellen in de media een profiel van Joris van Heukelom, Ceo Ilse Media en media 'learnings'.
Abonnees van MarketingTribune ontvangen MediaTribune bij het reguliere nummer dat 17 februari verschijnt.