Er is weer `HOPE'


Speel nu zelf de hoofdrol in Obama's-campagne poster

HAARLEM, 20090210 -- Personal Art maakt al bijna vijf jaar furore met bonte Pop Art kunstwerken van eigen foto. De creatieven van de Pop-Art internetaanbieder zitten daarbij niet stil en ontwikkelen met grote regelmaat nieuwe stijlen geïnspireerd op de laatste trends. De marktleider biedt sinds kort een ludieke nieuwe stijl aan: Personal Obama. 'Verandering' is nu ook mogelijk in je eigen huiskamer.

[Obama poster] De bekende `HOPE'-campagne-poster van Obama werd ontworpen door de jonge straatkunsternaar Shepard Fairey (1970). Fairey verspreidde op eigen initiatief ruim 300.000 stickers en 500.000 posters tijdens de verkiezingscampagne(!). "Ik stopte alles wat ik verdiende met de posters weer terug in de pot om nieuwe te laten maken en zo heb ik Obama op mijn eigen manier gesteund" aldus Fairey.

Saillant detail: het origineel dat Fairey voor de Obama campagne ontwierp droeg eigenlijk het onderschrift "PROGRESS". Nadat deze poster een aantal weken was verspreid, klopte het campagne-team aan de deur, en verzocht Fairey de tekst te veranderen in "HOPE": dat pastte beter in de campagne-lijn.

Bij de Personal-Obama stijl wordt een portretfoto grafisch bewerkt in de stijl van de Obama poster van Fairey. Alle bewerkingen geschieden per hand. Nadat een bewerking is goedgekeurd wordt het beeld als poster op papier of Canvas gedrukt en op wens ingelijst.


[Personal Art poster] De kreatieven van Personal Art 'Obama-en' een normale foto tot een hip en bont Pop-Art kunstwerk in de stijl van Fairey vanaf 69,50 euro. Het werkt simpel: upload je foto op de website van Personal-Art (www.personal-art.nl) en binnen 10 werkdagen hangt je eigen Obama campagne poster bij jouw thuis.

Over Personal-Art:

Personal Art heeft sinds 2004 al heel wat huiskamers ge-hipped en is inmiddels actief in 6 landen. De kreatieven zijn helemaal gek van Pop-Art en bewerken iedere foto in ca. 3 tot 5 uur handmatig tot een Pop-Art portret. Daarbij worden de karakteristieke elementen van de kunststijl toegepast. State of the Art computer- en druk-technieken garanderen een hoogwaardig, uniek en langdurig (70 jaar!) kunstwerk dat nooit verveeld!

De beelden zijn een geliefd persoonlijk cadeau van langdurig plezier. De gemiddelde prijs - afhankelijk van grootte, materiaal en uitvoering- is ca. 180 Euro.

De volgende Pop-Art stijlen worden momenteel op de website aangeboden: Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Ipod-campagne, Mao Propaganda, Black&White, Warhol-collage, Scanner Darkly, Banksy, Innocent 80's en (iets minder `Pop') Delftsblauw.

Personal Art is een kleine internationale onderneming met kantoren in Berlijn en op het eiland Bali. Oprichter Rutger van de Pol heeft met deze onderneming twee liefdes weten te combineren: de fascinatie voor Pop-Art en een tropische lifestyle.

Klanten uploaden eigen digitale foto's op de website en kiezen stijl, formaat en materiaal. De foto's worden dan handmatig met grafische programma's tot een Pop-Art kunstwerk bewerkt. De digitale data wordt vervolgens op grootformaat-printers op Canvas of posterpapier gedrukt.
Daarna hoeft slechts nog een mooi plekje te worden gezocht.

Op de website is omvangrijke informatie over de originele artiesten beschikbaar.