Ingezonden persbericht


Vernieuwd Focus Partner Program vergroot omzet, groeikansen en kennis voor 3Com-partners

Partners profiteren van uitgebreide bonusmogelijkheden

Maarssen, 10 februari 2009 - 3Com lanceert zijn vernieuwde Focus Partner Program. Partners beschikken hiermee over nog meer mogelijkheden om hun activiteiten te verbreden en hun omzet te verhogen. De kennis en mogelijkheden van 3Com-partners zorgen ervoor dat eindgebruikers het uiterste halen uit de netwerkoplossingen van 3Com met een marktonderscheidende prijs-prestatieverhouding.

Technologische specialisatie is beschikbaar op zowel Partner- als Elite-niveau op de gebieden beveiliging, Enterprise LAN, Enterprise wireless en mkb-oplossingen. Op Partner-, Elite- en Reseller-niveau is ook een specialisatie in IP-telefonie mogelijk. Het 3Com Focus Partner Program gebruikt een eenvoudig puntensysteem om partners te belonen voor hun specialisaties of als ze de omzet in 3Com-producten hebben verhoogd. Dit systeem meet ook de partnermogelijkheden en ondersteunt partners bij het doorlopen van de partnerniveaus (Registered, Bronze, Silver en Gold). Partners kunnen ook worden geautoriseerd voor de levering van 3Com Services, waardoor ze een extra omzetkanaal aanboren.

De implementatie van IP-netwerken wordt steeds complexer. Met de nieuwe Design Professional- (3DP), Installation & Administration Professional- (3IAP), Solution Architect- (3SA) en Master of Network Sciences-certificeringen (3MNS) kunnen partners de nodige vaardigheden opdoen op het gebied van netwerkontwerp en -installatie. Hiermee kunnen ze tegemoetkomen aan klantbehoeften en gekwalificeerde en deskundige presales- en postsalesondersteuning bieden.

Het 3Com Focus Partner Program omvat 3Earnings, een beloning die ieder kwartaal wordt toegekend, gekoppeld aan bepaalde doelstellingen. 3Earnings groeit mee met de specialisaties en partnerniveaus, waardoor partners zelf hun extra beloning in de hand hebben.

"Onze partners vergroten met het 3Com Focus Partner Program hun kennis van 3Com-producten en -diensten, en kunnen hun business stimuleren", zegt Guido Kragten, Channel Sales Manager bij 3Com Benelux. "De omzetgroei die partners met 3Com-oplossingen realiseren, is voor 3Com reden deze partners extra te belonen. Doordat succes een gezamenlijke investering is van 3Com en zijn partners, hebben we een programma opgezet waarmee we partners ondersteunen op het gebied van training, sales en marketing. Ook de snelle en efficiënte beloning van partnerinspanningen maakt daar een belangrijk onderdeel van uit."


3Com University-website

Met de vernieuwde 3Com University Training (www.3comuniversity.com), die onderdeel uitmaakt van het partnerprogramma, kunnen partners hun technologische kennis vergroten en marktkansen nog beter benutten.

Over 3Com Corporation
3Com is een vooraanstaande leverancier van beveiligde, geconvergeerde spraak- en datanetwerkoplossingen voor organisaties van elke omvang. 3Com biedt een brede reeks innovatieve producten, ondersteund door hoogwaardige sales, service en support. 3Com is ook eigenaar van H3C Technologies Co. Limited (H3C), een in China gevestigde leverancier van netwerkproducten. Hiermee beschikt 3Com over een innovatieve en kosteneffectieve divisie voor productontwikkeling en productie, en is de onderneming sterk aanwezig op een van de wereldwijd meest dynamische markten. TippingPoint, de beveiligingsdivisie van 3Com, loopt voorop in de levering van netwerkgeoriënteerde IPS-oplossingen (inbraakpreventiesystemen) die garant staan voor robuuste bescherming van applicaties, infrastructuren en systeem- en netwerkprestaties. Kijk voor meer informatie op www.3com.nl of op www.3com.com/pressbox.



Ingezonden persbericht