Dell Nederland


Dell benoemt copaco tot eerste value add distributeur
---

Amsterdam, februari 10, 2009


* Nieuwe distributeur bedient 6.000 resellers
* Gaat client- en serverproducten van Dell leveren aan kanaal
* Maakt snelle levering en one-stop shopping voor Dell-resellers mogelijk

Dell heeft COPACO aangesteld als distributeur. De value added distributeur uit Eindhoven bedient zo'n zesduizend resellers en systeemintegratoren en zal vanuit haar marktpositie Dell ondersteunen in haar verdere ontwikkeling van het kanaal in de regio.

Ruim een jaar na de introductie van het Dell Direct-partnerprogramma kiest de leverancier ervoor om haar client- en serverportfolio mede via COPACO te gaan verspreiden. De value add distributeur bouwt momenteel aan een Dell-team om zo zeer gefocust de markt te kunnen bedienen. Tevens is er in overleg met Dell een aantal standaardmodellen gedefinieerd, die COPACO op voorraad houdt. Dit maakt levering binnen 24 uur mogelijk tegen interessante condities.

COPACO heeft de afgelopen jaren bewezen meer te zijn dan een logistieke dienstverlener. Met een uitgebalanceerd portfolio biedt het bedrijf een breed scala van producten en diensten aan IT-bedrijven. Dat de organisatie hogelijk gewaardeerd wordt door zowel resellers als leveranciers, blijkt onder andere uit de vele awards die de distributeur ten deel vallen. Zo won COPACO tijdens de meest recente editie van de CRN Awards vier prijzen.

Erik Preisser, Channel Director Benelux bij Dell, beargumenteert de keuze voor COPACO als volgt: "COPACO is een sterke distributeur met een regionale focus, die naast haar standaardfuncties over een uitgebreide kennisbasis beschikt om resellers te ondersteunen met advies en een uitgebreid dienstenpakket. Op basis van deze kwaliteiten hebben ze een brede klantenset opgebouwd met partijen die wij nog te weinig aanspreken. Door de geringe overlap ontstaat er een evidente `win-win' situatie."

Régis Vermeire, Managing Director van COPACO Belgium, beargumenteert: "We waren op zoek naar een sterke A-brand met ruimte voor proactieve marktontwikkeling. We willen graag werken met merken die ons de ruimte bieden om groei te realiseren op het gebied van producten en diensten. De toetreding van Dell tot ons portfolio is wat dat betreft een goede stap voorwaarts. Door aan dit sterke merk andere diensten en producten toe te voegen, kunnen we voor onze klanten een ware `one-stop shop' vormen."