PERSBERICHT
Diepgaande analyse van boekingsgedrag voor meer dan 130 shops NEDSTAT GEEFT BERGE & MEER INZICHT IN HET GEDRAG VAN GEBRUIKERS
Frankfurt am Main, 10 februari 2009 - Nedstat, Europees marktleider in web analytics, kondigt aan dat Berge & Meer, toonaangevend online travel specialist in Duitsland, voor Nedstat heeft gekozen om meer inzicht in te krijgen in het gedrag van bezoekers van de portal
Berge & Meer Touristik GmbH is de meest succesvolle direct tour operator van Duitsland. Sinds de oprichting in 1978 is het bedrijf uitgegroeid tot marktleider, met een organisatie van meer dan 400 werknemers. Berge & Meer biedt services aan verscheidene bedrijven uit andere sectoren aan, die daarmee de mogelijkheid krijgen om reizen aan hun klanten aan te bieden met de expertise en support van Berge & Meer.
Omdat het internet een belangrijke rol speelt in de verkoop- en distributiestrategie van Berge & Meer is een diepgaande analyse van zoek- en boekingsgedrag van gebruikers essentieel om de online conversie te maximaliseren. Berge & Meer heeft voor Nedstat gekozen vanwege bewezen deskundigheid, uitgebreide rapportage- en segmentatiemogelijkheden van Sitestat en het hoge niveau van de lokale support.
"Ons netwerk van meer dan 130 online shops vereist een hoogst efficiënte benadering en diepgaande kennis om data over gebruik te kunnen vertalen naar zinvolle informatie", zegt Timm Richter, Managing Director van Berge & Meer. "Het is onze doelstelling om data van alle sites in één enkel dashboard samen te brengen en tegelijkertijd diepgaand inzicht op te doen in gebruiksgedrag op pagina- en productniveau, om daarmee ons aanbod stap voor stap te optimaliseren."
Ralf Haberich, Head of Marketing Europe bij Nedstat: "Consumenten raken er meer en meer aan gewend om online naar reisinformatie te zoeken en boekingen te doen, ze verwachten niet alleen een aantrekkelijk aanbod maar ook een grote mate van gebruiksvriendelijkheid. Door gebruik te maken van Sitestat krijgt Berge & Meer een duidelijk beeld van de voorkeuren en het gedrag van hun bezoekers, om daarmee het aanbod te verbeteren, het aantal boekingen te vergroten en de omzet te maximaliseren."
Over Nedstat
Nedstat is Europees marktleider in web analytics.
De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.
Nedstat telt 175 medewerkers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Ernst & Young, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.
Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic, OJD, Kia en Audiweb garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijn met de gestelde standaarden.
Over Berge & Meer
"Vier-sterren reizen voor twee-sterren prijzen" - Dat is de filosoffie achter de oprichting van Berge & Meer in 1978. Vandaag de dag is de tour operator de nummer één onder de direct travel aanbieders in Duitsland. De organisatie van 400 werknemers is voortdurend op zoek naar nieuwe, spannende reisbestemmingen welke zij aan de meer dan 500.000 gasten jaarlijks kunnen aanbieden, met extra service en zonder extra kosten.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot: Nedstat B.V., Michael Kinsbergen, telefoon +31 (0) 20 519 54 01, e-mail