Ingezonden persbericht


Persbericht

9 februari, 2009

Forrester benoemt hybris tot marktleider op het gebied van e-commerce-platforms

~ Hybris groeit tot marktleider in e-commerce-landschap ~

Hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software, is door Forrester benoemd tot marktleider op het gebied van B2C e-commerce. Dit deed de onafhankelijke industrie-analist in 'The Forrester Wave: B2C eCommerce Platforms, Q1 2009', een rapport over e-commerce.

Na het betreden van de markt in de Verenigde Staten en verdere uitbreiding in Europa, groeide hybris als marktleider op het gebied van e-commerce door naar het marktleiderschap. Ook nieuwe klanten als Toys "R" Us, V&D en Douglas benadrukken het succes van hybris. Met flexibele oplossingen helpt hybris organisaties hun multi-channel-activiteiten eenvoudig en centraal te beheren. Dit doet de organisaties door solide e-commerce-oplossingen te combineren met product information management (PIM).

"We zijn vanzelfsprekend erg blij dat Forrester ons tot marktleider heeft benoemd", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "Het rapport laat goed zien hoe e-commerce-leveranciers bijdragen aan het succes van organisaties. Zeker nu het steeds slechter gaat met de economie is het voor organisaties belangrijker dan ooit om met de juiste leverancier in zee te gaan."

Quote uit 'The Forrester Wave' rapport: "Het internet is van een bedrijfsinstrument uitgegroeid tot een algehele dienstverlener voor consumenten. Hierdoor groeit de noodzaak om een geavanceerd e-commerce-platform te integreren binnen de technologische omgeving van de organisatie. Consumenten verwachten een eenduidige en relevante boodschap via alle kanalen van de organisatie, zoals via webwinkels, winkelpersoneel, mobiele applicaties, callcenters en marketingkanalen."

De software-oplossingen van hybris bieden een centrale verwerking van productgegevens. Door gegevens vanuit een centrale bron te beheren kan informatie eenduidig via verschillende kanalen - zoals e-commerce-applicaties, catalogi en databases - worden gedistribueerd.

Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com/forrester

(282 woorden)

VOOR DE REDACTIE

Over hybris
Hybris is leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce software. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in een geïntegreerde oplossing die industrialisatie en automatisering van communicatie-, sales- en supportprocessen ondersteund. Deze oplossing is innovatief in dit vakgebied en laat implementaties soepel verlopen. Daarnaast kunnen bedrijven hun single-site, multi-site en multi-channel communicatie stap voor stap beheren. Hybris is opgericht in 1997. Het bedrijf heeft in het verleden goede groei- en winstresultaten behaald en heeft sterke groeiambities voor de toekomst. Het hoofdkantoor is gevestigd in München en andere kantoren bevinden zich in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland en Zweden. Internationale aanwezigheid wordt mede ondersteund door zakelijke en technologiepartners in Europa en de VS. Hybris heeft wereldwijd 150 klanten en onderhoudt ruim 1.500 websites. Het klantenbestand omvat onder andere De Bijenkorf, V&D, Zavvi, TUI, Lufthansa, Puma, Ulla Popken, Nokia, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Hagemeyer, Phonak en Bechtle.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

OCTANE PR

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 (0)40 266 11 30
Fax: +31 (0)40 235 46 01
Web: www.octanepr.com