Gemeente Assen
Assen scoort voldoende in landelijk onderzoek
Maandag 9 februari 2009
Als Assenaar geeft u gemiddeld een voldoende in een landelijk
onderzoek naar de tevredenheid van inwoners over hun woonplaats en hun
gemeente. Het onderzoek laat ook zien hoe Assen functioneert
vergeleken met andere gemeenten.
Als klant geeft u de gemeente een ruime voldoende, en daarmee scoort
Assen hoger dan andere steden. De wachttijd bij de balie krijgt een
7,5, de baliemedewerkers een 7,9 en de informatievoorziening een 7.
De openingstijden en de bekendmaking ervan, beoordeelt u met een
onvoldoende.
Als wijkbewoner waardeert u de voorzieningen in uw wijk, al mogen er
wel wat meer speelmogelijkheden komen. Ook pleit u voor meer
activiteiten voor jongeren. In de eerder gehouden leefbaarheidsmonitor
kwam dit ook al naar voren. De veiligheid op straat krijgt een
voldoende, maar u vraagt wel een snellere reactie van de gemeente áls
er een klacht ligt.
De dienstverlening is een voortdurend punt van verbetering bij de
gemeente Assen. De gemeente werkt nu met servicenormen. Daarin staat
wat u kunt verwachten en op welke termijn. Het onderzoek Waar staat je
gemeente is in 2008 door 34 gemeenten uitgevoerd, zie ook
www.waarstaatjegemeente.nl .