Gemeente Assen


Assen scoort voldoende in landelijk onderzoek

Maandag 9 februari 2009

Als Assenaar geeft u gemiddeld een voldoende in een landelijk onderzoek naar de tevredenheid van inwoners over hun woonplaats en hun gemeente. Het onderzoek laat ook zien hoe Assen functioneert vergeleken met andere gemeenten.

Als klant geeft u de gemeente een ruime voldoende, en daarmee scoort Assen hoger dan andere steden. De wachttijd bij de balie krijgt een 7,5, de baliemedewerkers een 7,9 en de informatievoorziening een 7. De openingstijden en de bekendmaking ervan, beoordeelt u met een onvoldoende.

Als wijkbewoner waardeert u de voorzieningen in uw wijk, al mogen er wel wat meer speelmogelijkheden komen. Ook pleit u voor meer activiteiten voor jongeren. In de eerder gehouden leefbaarheidsmonitor kwam dit ook al naar voren. De veiligheid op straat krijgt een voldoende, maar u vraagt wel een snellere reactie van de gemeente áls er een klacht ligt.

De dienstverlening is een voortdurend punt van verbetering bij de gemeente Assen. De gemeente werkt nu met servicenormen. Daarin staat wat u kunt verwachten en op welke termijn. Het onderzoek Waar staat je gemeente is in 2008 door 34 gemeenten uitgevoerd, zie ook www.waarstaatjegemeente.nl .