Succesvolle Bluetooth innovatie op het filmfestival Rotterdam
09/02/2009 10:21
IMCI
Bluetoothreclame.nl lanceerde in samenwerking met NPS en filmfestival Rotterdam haar nieuwste innovatie. Een interactieve zuil waarvan festivalbezoekers NPS Micromovies konden downloaden op hun mobiel.
Via een touchscreen kon de bezoeker een keuze maken en de film via bluetooth op zijn mobiel downloaden. De downloadmogelijkheid werd in zeven theaters geboden. Deze interactie tussen een touchscreen en bluetooth is uniek. De filmfestivalbezoekers ontvingen een bericht op hun telefoon waarin ze werd gevraagd of ze van deze mogelijkheid gebruik wilden maken, 90% accepteerde.
Ingrid Walschots, "manager concept en projectleiding afdeling Nieuwe Media NPS: "we zijn erg blij met deze succesvolle samenwerking. Dankzij de flexibiliteit en creativiteit van Bluetoothreclame.nl waren wij in staat onze doelgroep op een originele, vernieuwende manier te bereiken."
Remco Rouffaer, directeur en eigenaar Bluetoothreclame.nl: "NPS is een fantastische relatie om mee samen te werken vanwege hun maatschappelijke bijdrage op het gebied van Kunst & Cultuur, Journalistiek & Informatie en Jeugd & Diversiteit. NPS is bovendien vernieuwend in het gebruik van nieuwe media. Tijdens het filmfestival in Rotterdam hebben we gezamenlijk laten zien dat er nog veel meer mogelijk is met bluetooth."
De Nederlandse mobiele markt zag de omzet in 2007 met 5 procent groeien naar in totaal 6,31 miljard euro. De verwachting is dat de markt voor mobiele diensten in 2008 met 3,5 procent zal groeien, naar een totaalomzet van 6,5 tot 6,6 miljard euro
De omzetgroei is vooral het gevolg van stijgend gebruik van sms-, mms- en datadiensten.
Bron: Telecompaper kwartaalmonitor
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.bluetoothreclame.nl