PERSBERICHT
Utrecht, 6 februari 2009
Capgemini krijgt erkenning van The Open Group
Capgemini is door The Open Group geaccrediteerd waardoor het wereldwijd zijn senior IT-
specialisten kan certificeren. Als erkend Certification Partner kan Capgemini zijn deskundige
en ervaren IT-specialisten toegang verlenen tot het IT Specialist Certification (ITSC)-
programma van The Open Group. De ITSC-certificering garandeert dat de IT-specialisten die
deze certificering ontvangen, voldoen aan de hoge wereldwijde standaarden voor professionele
expertise en ervaring. Deze worden vastgesteld door een selecte groep wereldwijd erkende
marktleiders die onder toezicht staan van een onafhankelijke organisatie.
The Open Group is een leverancier- en technologieneutraal consortium wiens visie op
Boundaryless Information FlowTM toegang verleent tot geïntegreerde informatie, binnen en
tussen ondernemingen gebaseerd op open standaarden en mondiale samenwerking. Het ITSC
programma van The Open Group is gebaseerd op de assessment van kennis en vaardigheden
van mensen, technische vaardigheden en ervaring, dus niet alleen op theoretische kennis.
Gecertificeerde IT-specialisten moeten kunnen aantonen dat ze beschikken over aanzienlijke
werkervaring binnen hun specialisme. ITSC bepaalt de standaard voor de kwaliteit van de
vaardigheden, de ervaring en de kennis van IT-specialisten op een aantal terreinen binnen twee
technische aandachtsgebieden: ontwikkeling en uitvoering. Daarnaast is de certificering gericht op de
manier waarop IT-specialisten omgaan met klanten in een van de volgende vier zogenoemde ,,Client
Focus Areas: Technische dienstverlening, Technische verkoop, Technische ondersteuning en
Technische training.
Ron Tolido, Chief Technology Officer van Capgemini Nederland B.V., zegt hierover: "Oplossingen
worden tegenwoordig vaak geleverd in een wereldwijde, verspreide context. Voor het bemannen van
onze projecten boren we steeds vaker meerdere bronnen aan, zowel binnen als buiten de organisatie,
PERSBERICHT
die zelfs op verschillende continenten en bij verschillende leveranciers afkomstig zijn. Dit fenomeen
levert een complex netwerk op van partners, samenwerkingsverbanden, leveranciers, klanten en zelfs
concurrenten. Om in deze grenzeloze omgeving te kunnen groeien is het van essentieel belang om een
gestandaardiseerd beeld te hebben van de vaardigheden, ervaring en competenties van de betrokken
IT-specialisten. Zo kunnen organisaties de juiste middelen vinden en selecteren, en dit is des te
relevanter nu wet- en regelgeving aantoonbare kwaliteit van dienstverlening eist."
Voor IT-specialisten biedt een certificering op basis van een open, wereldwijde standaard een
duidelijk, motiverend pad voor hun loopbaanontwikkeling en een referentie die wereldwijd erkend en
aanvaard wordt.
EINDE PERSBERICHT
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van
zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van
consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de
klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier - the Collaborative Business
ExperienceTM - samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien
wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste
resources op de juiste locatie tegen concurrerende prijzen te kunnen leveren.
Capgemini heeft vestigingen in 36 landen en heeft wereldwijd meer dan 88.000 medewerkers in
dienst. De organisatie realiseerde in 2007 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie is
beschikbaar op www.nl.capgemini.com.
Cap Gemini Nederland