Persbericht
Amstelveen, 6 februari 2009
Logica neemt interne helpdesk KPN over
Dienstverlening verloopt via Nederland en India
Logica, de Europese ICT-dienstverlener, heeft per 1 februari 2009 de activiteiten van de Service Desk voor bedrijfsapplicaties van KPN overgenomen. De service desk helpt bij vragen en storingen van de IT systemen die KPN dagelijks gebruikt. De meerjarenovereenkomst heeft een waarde van ¤ 21,6 miljoen. In totaal ggaan 40 arbeidsplaatsen van KPN over naar Logica.
De activiteiten hebben betrekking op de zogeheten eerstelijns-helpdesk,. Deze helpdesk, bereikbaar via telefoon, e-mail en internet ondersteunt medewerkers bij vragen over in totaal ruim 700 KPN-bedrijfsapplicaties. Tevens zal Logica aanverwante activiteiten verzorgen zoals het leveren van management-rapportages.
Dit contract onderstreept het vertrouwen van KPN in de dienstverlening van Logica. Eerder besteedde KPN de werkzaamheden van zowel het HR shared service center als het applicatiebeheer van strategische netwerkinformatiesystemen uit aan Logica. Hierbij zijn respectievelijk 65 en 12 arbeidsplaatsen door Logica overgenomen.
Bij de uitvoering van dit contract voor de Service Desk bedrijfsapplicaties maakt Logica gebruik van blended sourcing, waarbij voor elke afzonderlijke activiteit wordt afgewogen welke locatie het meest geschikt en kosteneffectief is. De afhandeling van de vragen en storingen vindt plaats vanuit twee Logica-vestigingen in Nederland en India. Daarnaast worden rapportages grotendeels vanuit Logica in India uitgevoerd.
Rob Leijn, Managing Director Energy, Utilities & Telecoms Logica: 'Ik ben blij dat we opnieuw het vertrouwen van KPN hebben gekregen en dat zij deze bedrijfskritische omgeving bij Logica onderbrengen. Het is een herbevestiging van de kwaliteit van onze dienstverlening.'
Han Wijns, Directeur Innovatie IT Nederland van KPN: 'Uitbesteding van de service desk activiteiten maakt deel uit van de sourcingstrategie van KPN IT Nederland. Deze strategie is er op gericht werkzaamheden die niet tot de kernactiviteiten behoren, uit te besteden aan gespecialiseerde partijen. We hebben gekozen voor Logica vanwege de goede ervaringen die KPN heeft met eerdere uitbestedingen richting Logica. Wij zijn overtuigd door de slagkracht waarmee een passende oplossing is neergezet, waarbij de continuïteit voor de dienstverlening en de medewerkers wordt geborgd en de kwaliteit van de dienstverlening verhoogd.'
Ingezonden persbericht