'GRI-verslag hoeft niet saai te zijn'
06/02/2009 17:47
Schuttelaar & Partners B.V.
Schuttelaar & Partners wereldwijd eerste
communicatieadviesbureau met GRI-verslag
DEN HAAG, 6 februari 2009 - Communicatiebureau Schuttelaar & Partners is wereldwijd het eerste communicatiebureau dat rapporteert volgens de richtlijnen van het Global Reporting Initiative (GRI), level C. Het adviesbureau heeft haar inspanningen op het gebied van duurzaamheid vastgelegd in het jaarverslag, dat is gevat in een kleurrijk magazine. De verslaglegging is door de GRI gecontroleerd en is op de website te vinden.
"Daarmee laten we zien dat rapporteren volgens de GRI-richtlijnen niet saai hoeft te zijn", zegt adjunct-directeur Suzanne van der Pijll van Schuttelaar & Partners, een adviesbureau dat onder meer gespecialiseerd is in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). "Dankzij onze kennis van MVO en van creatieve communicatie, rapporteren we op een originele maar vakkundige manier. En dat is belangrijk want een verslag over duurzaamheid is er om gelezen te worden."
Schuttelaar & Partners heeft in haar verslaglegging onder meer grafisch duidelijk gemaakt welke stappen zijn ondernomen om de CO2-uitstoot en energieverbruik van het kantoor verder omlaag te krijgen. De CO2-uitstoot van het kantoor in Den Haag, berekend per fte, is de eerste helft van 2008 met 50% verminderd ten opzichte van de eerste helft van 2007. Van der Pijll: "Enerzijds hebben we dit bereikt door volledig over te stappen op groene stroom, anderzijds door het elektriciteitsgebruik te reduceren. Zo is aanwezigheidsdetectie voor verlichting geïnstalleerd, zijn PC's vervangen door energiezuinige laptops, en zijn gebruikers van printers, computers en lampen geattendeerd op de uit-knop."
Het communicatieadviesbureau, met vestigingen in Den Haag en Brussel, is gespecialiseerd in duurzaamheid en gezondheid. Het adviseert daarnaast zowel grote als kleinere bedrijven, NGO's en overheden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Daarbij hoort ook advies over internationaal erkende richtlijnen. "Transparant zijn over duurzaam ondernemen wordt voor bedrijven steeds belangrijker", zegt Van der Pijll. "Medewerkers en andere stakeholders vragen er om. Zij willen weten op welke wijze de bedrijfsvoering een bijdrage levert aan een duurzame en gezonde samenleving, welke dilemma's en knelpunten een bedrijf tegenkomt op economisch, milieu en sociaal gebied en hoe men verbeteringen kan realiseren."
http://www.schuttelaar.nl
http://www.schuttelaar.nl