Social Strategy Talk veroorzaakt Twitterexplosie

06/02/2009 16:25

Sogeti Nederland B.V.

De Social Strategy Talk, een bijeenkomst in het teken van de vraag hoe je nu eigenlijk een community moet bouwen, werd gisteren dankzij haar eigen community Twitter-wereldnieuws. In de Twitter top 10 dook het event ineens op tussen de discussie over sneeuwellende in Engeland (UKSNOW en SNOW), Apple, een product waar heel veel mensen graag over praten en de nieuwste feature van Google (Google Latitude).

"Normaal duiden we het wereldnieuws, zoals de online verkiezingscampagne van Obama", zegt directeur Menno van Doorn van ViNT (Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie) van ICT-dienstverlener van Sogeti. "Nu waren we er even zelf onderdeel van. Heel bijzonder. Het leverde reacties op als 'WTF is SST'?"

SST staat voor Social Strategy Talk en is voor de derde keer gehouden in de Amsterdamse Westergasfabriek. Van Doorn: "Het betekent dat wereldwijd heel veel mensen kennis hebben genomen van ons event, terwijl onze community ongeveer 1.000 personen telt."

Duidelijker kan niet worden aangetoond dat Twitter een belangrijke rol speelt in het bouwen van communities. De SST-gemeenschap zelf maakt er contacten mee en onderhoudt zo zijn 'community-relatie. Maar met de inzet van Twitter en andere nieuwe media kunnen organisaties ook bouwen aan hun eigen community-strategie. Van voetbalclub tot financiële instelling en van politieke partijen tot de katholieke kerk: allemaal kwamen ze aan bod tijdens deze derde Social Strategy Talk.

Social Strategy Talk is een initiatief van VINT, het Research Instituut van Sogeti en Creative Crowds. Het laatste onderzoek van VINT "Me the Media" gaat over de impact van nieuwe media.





http://www.sogeti.nl