VEA neemt Cannes Lions over
AMSTERDAM, 20090205 -- De VEA heeft de vertegenwoordiging van het Cannes Lions Festival in Nederland van het Cebuco overgenomen. Daarmee gaat een al langer door de VEA gekoesterde wens in vervulling om de Cannes Lions in Nederland te mogen vertegenwoordigen. De Cannes Lions is dé internationale prijs voor creatieve reclame.
De VEA is de leidende vereniging van professionele communicatieadviesbureaus in Nederland. De VEA is na Polen en Zweden de derde bureauvereniging in Europa die voor haar land de exclusive festival representative van Cannes Lions wordt.
Al sinds 2005 is de VEA nauw bij de organisatie van de Cannes Lions Amsterdam betrokken. En al meer dan 25 jaar vertegenwoordigt de VEA in Nederland de Effie, dé internationale prijs voor effectieve reclame.
Frans Blanchard, directeur VEA: `Ik schrok me een rotje toen ik uit de pers moest lezen dat Cebuco afhaakte en er blijkbaar al contacten liepen met een andere partij om het over te nemen. Maar gelukkig hebben we ons er tussen kunnen dringen met dit als heuglijk resultaat. Core van de business van onze leden is creativiteit en de Cannes Lions vormen het Walhalla van creativiteit.
Dus wat kun je mooier bedenken dan dat je als VEA naast de Effie nu ook de Cannes Lions mag vertegenwoordigen! Bovendien zet Cannes Lions zich met de Young Lions Competition in om jong talent voor ons vak te interesseren. En het werven van talent is speerpunt van VEA-beleid. Dus ook dat had niet beter kunnen matchen.'
Philip Thomas, Chief Executive Officer van het Cannes Lions International Advertising Festival: `We are delighted to welcome the VEA to the Cannes Lions family of more than 70 representatives around the world. The Dutch creative industry is one of the most vibrant in the world, and we look forward to working with Frans Blanchard and his team to keep creativity at the top of the agenda in The Netherlands.'
VEA