Themadag over Online Marketing op de Universiteit van Tilburg
Experts gaan 5 februari in op online marketingvraagstukken
TILBURG, 20081217 -- Op 5 februari 2009 zal op de Universiteit van Tilburg Vision 2009: Online Marketing plaatsvinden. Een evenement waarbij alles in het teken staat van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Er zullen lezingen en workshops worden gegeven door vooraanstaande wetenschappers en succesvolle marketingmanagers.
Het evenement heeft een dagvullend programma; 's ochtends worden de hoofdlezingen gegeven en het middagprogramma zal bestaan uit interactieve parallellezingen en workshops en de afsluiting wordt verzorgd door Jeroen Mol die een spectaculaire afsluiting zal verzorgen over de nieuwste trend in online marketing augmented reality.
Harold Miessen, docent aan de Universiteit van Tilburg, Peeter Verlegh, docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Pim van der Feltz, Country Manager Benelux van Google en Wilfried Gradus, Manager Marketing and Sales bij Alice zullen de hoofdlezingen verzorgen. Daarna volgen er twee parallel sessies waarbij de bezoekers van Vision 2009 deelnemen aan diverse parallellezingen en workshops. De parallellezingen zullen onder andere worden verzorgd door Egbert Jan van Bel; Auteur van `Kloteklanten', Philip Idenburg; BeBright, Menno van Doorn; Computable Award voor ICT-onderzoeker Van Het Jaar 2008 en Harm van Hees; Transavia. Tijdens de workshops wordt door de bezoeker op interactieve wijze kennis op gedaan over verschillende deelgebieden van Online Marketing. De workshops worden verzorgd door TNT Post, SNS Bank, ABN AMRO, Traffic4u, PauwR Internetmarketing en Jeroen van Glabbeek (Genomineerd voor het `Marketingtalent 2008').
Vision 2009 zal voor marketeers zeer interessant en leerzaam zijn. Niet alleen vanwege de vooraanstaande sprekers maar ook omdat uit onderzoek is gebleken dat marketeers zich er van bewust zijn dat hun kennis over de mogelijkheden van online marketing te wensen over laat. Slechts vier op de tien marketeers vinden van zichzelf dat zij voldoende kennis hebben van alle mogelijkheden die internet biedt voor de marketingcommunicatie van hun organisatie. En dat terwijl de bestedingen van online marketing in 2012 zijn opgelopen tot meer dan 16 miljard euro, aldus de verwachting Forrester Research, terwijl 90 procent van alle Nederlandse bedrijven online marketing nog altijd niet strategisch inzet. Sterker nog, marketeers in ons land zijn `doodsbang' voor internet, kopte onlangs het Tijdschrift voor Marketing.
Kortom om te weten te komen hoe Transavia de grootste webwinkel van Nederland is geworden en welke innovatieve tools Google ontwikkelt om direct in contact te komen met je doelgroep bezoekt u Vision 2009. Tijdens het evenement zult u leren hoe een marketeer anno 2009 online marketing succesvol implementeert in de strategie, om zo een lange termijn relatie aan te gaan met de consument. Vision 2009: Online Marketing; Create, Innovate and Evaluate. Meer informatie is te vinden op www.vision-tilburg.nl.
Achtergrond:
Op donderdag 5 februari 2009 vindt Vision 2009: Online Marketing plaats op de Universiteit van Tilburg. In navolging op 21 voorgaande congressen zal Asset | Marketing Association Tilburg met de organisatie van Vision 2009 een nieuwe weg inslaan. Visie, innovatie en interactie zullen de nieuwe pijlers gaan vormen voor hét jaarlijkse marketingevenement op de Universiteit van Tilburg.
Vision 2009 zal geheel in het teken staan van het onderwerp Online Marketing. De vraag die op 5 februari centraal zal staan is: Op welke manier kunnen bedrijven internet toepassen in hun marketingstrategie, opdat een lange termijn relatie aangegaan kan worden met de consument? Asset | Marketing Association Tilburg is een studievereniging met momenteel ruim 900 leden, die zich sinds 1987 heeft ontwikkeld tot een van de grotere verenigingen van de Universiteit van Tilburg. Studenten, wetenschappers en mensen uit het bedrijfsleven werken samen om een groot aantal diverse activiteiten te organiseren. Vision is een van de belangrijkste activiteiten van Asset | MA-Tilburg en is met jaarlijks meer dan 400 bezoekers een zeer goed bezocht universitair evenement.
Vision 2009 commissie