FloraHolland
FloraHolland Productcommissie Tulp
FLORAHOLLAND (5 februari 2009) - Op 27 januari werd de FPC Tulp
gehouden in FloraHolland Aalsmeer. Voorafgaande aan de vergadering
heeft de FPC een bezoek gebracht aan de aanvoer en klok. Het viel de
leden van de FPC op dat de tulpenkwekers weinig aandacht besteden aan
het presenteren van hun product bij de klok, zoals het labelen en het
gebruik van professioneel bedrukte hoezen. Daarnaast zijn er ook
weinig professionele PowerPoint presentaties van bedrijven. Hier is
door de leden aandacht voor gevraagd. Zoals bij een aantal andere
productgroepen al gebeurd, willen de aanvoerders de marketing van hun
bedrijf professioneler oppakken. De marketingworkshop die FloraHolland
op 15 april aanstaande organiseert sluit hier goed bij aan.
Tijdens het overleg stonden diverse punten op de agenda. De leden
vragen aandacht voor de verschillen tussen de FloraHolland vestigingen
en de rijpheidsortering. Geadviseerd is om aanvoerders nogmaals op de
rijpheidsortering foto's te attenderen, deze zijn terug te vinden op
de website van de VBN. Op het voorstel om volgend seizoen te starten
met Super GP op FloraHolland Aalsmeer (3 of meer stapelwagens) heeft
de FPC geadviseerd om deze veilgroep z.s.m. in te voeren. De leden van
de FPC zijn geïnformeerd over e-Trade en het PT onderzoek naar de
afzetmarktontwikkelingen & kansen in Zweden en Polen. Ook stonden ze
stil bij de gehouden en de komende Productbijeenkomsten. De FPC heeft
hierbij aandacht gevraagd voor een ruimer informeel gedeelte. De
eerstvolgende vergadering van de FPC Tulp vindt plaats op 3 april op
FloraHolland Rijnsburg.