FloraHolland


FloraHolland Productcommissie Tulp

FLORAHOLLAND (5 februari 2009) - Op 27 januari werd de FPC Tulp gehouden in FloraHolland Aalsmeer. Voorafgaande aan de vergadering heeft de FPC een bezoek gebracht aan de aanvoer en klok. Het viel de leden van de FPC op dat de tulpenkwekers weinig aandacht besteden aan het presenteren van hun product bij de klok, zoals het labelen en het gebruik van professioneel bedrukte hoezen. Daarnaast zijn er ook weinig professionele PowerPoint presentaties van bedrijven. Hier is door de leden aandacht voor gevraagd. Zoals bij een aantal andere productgroepen al gebeurd, willen de aanvoerders de marketing van hun bedrijf professioneler oppakken. De marketingworkshop die FloraHolland op 15 april aanstaande organiseert sluit hier goed bij aan.

Tijdens het overleg stonden diverse punten op de agenda. De leden vragen aandacht voor de verschillen tussen de FloraHolland vestigingen en de rijpheidsortering. Geadviseerd is om aanvoerders nogmaals op de rijpheidsortering foto's te attenderen, deze zijn terug te vinden op de website van de VBN. Op het voorstel om volgend seizoen te starten met Super GP op FloraHolland Aalsmeer (3 of meer stapelwagens) heeft de FPC geadviseerd om deze veilgroep z.s.m. in te voeren. De leden van de FPC zijn geïnformeerd over e-Trade en het PT onderzoek naar de afzetmarktontwikkelingen & kansen in Zweden en Polen. Ook stonden ze stil bij de gehouden en de komende Productbijeenkomsten. De FPC heeft hierbij aandacht gevraagd voor een ruimer informeel gedeelte. De eerstvolgende vergadering van de FPC Tulp vindt plaats op 3 april op FloraHolland Rijnsburg.