Ingezonden persbericht


Case Logic 25 jaar marktleider in innovatieve opbergoplossingen voor onderweg

Case Logic's nieuwe producten maken leven van consument comfortabeler in 2009

Gembloux, België, 4 februari 2009 ­ Case Logic, wereldwijd marktleider in het ontwerpen en produceren van business en lifestyle accessoires, viert haar 25ste verjaardag en maakt van deze gelegenheid gebruik om terug te blikken op een succesvol 2008 en om de aandacht te vestigen op de nieuwe projecten van Case Logic Europe in 2009.

25 jaar praktische en stijlvolle opbergoplossingen

2009 is het jaar waarin Case Logic haar 25-jarig bestaan viert als pionier op de markt van opbergoplossingen. Bij de oprichting van Case Logic in Boulder (Colorado) in 1984 was het doel simpel: een product uitvinden voor cassettes die rondslingerden op de vloer van de auto tijdens het reizen. Vandaag biedt Case Logic meer dan 400 innovatieve producten.

Eén stap voor op de competitie door voortdurend innoveren van productdesign

Doordat Case Logic constant in de gaten houdt wat er speelt op de markt voor consumentenelektronica, anticipeert het bedrijf op trends en produceert het vernieuwende opbergoplossingen die gadgets en hardware beschermen.

Een recent voorbeeld hiervan is de nieuwe lijn notebooktassen van Case Logic, ontworpen om tegemoet te komen aan de laatste nieuwe trend in schermmaten:

15,4"-schermen worden vervangen door 16"-modellen, net zoals 17"-schermen binnenkort vervangen zullen worden door 18"-modellen. Case Logic heeft haar assortiment notebooktassen, shuttles en attachés alvast hieraan aangepast.

"Case Logic update haar assortiment constant en innoveert de productontwerpen naargelang de veranderende, nieuwe markttrends," zegt Julia Rost, Product en Marketing Manager voor Case Logic Europe. "Het continu inspelen op de laatste ontwikkelingen vraagt een non-stop inbreng van onze R&D teams die ervoor zorgen dat onze producten tegelijkertijd origineel en functioneel zijn en jaarlijks een flink aantal patenten ontvangen."

()

Nieuwe productlanceringen in 2009:

· TNC (Traditioneel): 16" tot 18" notebooktassen, 16" trolley en 16" rugzak
· CLC (Corporate): 16" tot 17" notebooktassen, 16" Security Friendly(TM) trolley en 16" tot 17" rugzak
· Een nieuwe generatie Pockets (voor MP3-spelers, iPods en gsm's)
· Nieuwe GPS-tassen voor de laatste generatie hardware met schermen tot 5.3"


· De SLRC-cameratassenlijn wordt vernieuwd met verbeterde kenmerken (inclusief bevestigingsysteem, flexibele tussenwanden, schuimbescherming voor geheugenkaart, EVA basis, etc.)
· Nieuwe shuttles en attachés voor mini notebooks
· Nieuwe trendy urban design tassen en etuis voor notebooks, iPods, gsm's en camera's

Aandacht voor corporate-, sociale- en milieurichtlijnen

Case Logic vindt het belangrijk om de impact van de productie op het milieu, zowel op lokaal als op globaal niveau, in acht te nemen. Het bedrijf houdt zich aan de richtlijnen van een aantal CSR gerelateerde programma's, waaronder:


· REACH ­ Case Logic's producten respecteren de nieuwe Europese milieurichtlijnen (van kracht sedert december 2008) evenals de voorgaande richtlijnen van dit programma.


· BSCI (Business Social Compliance Initiative) ­ Case Logic is lid van BSCI, wat verzekert dat Case Logic's producten geproduceerd worden onder goede sociale voorwaarden (geen uitbuiting van werknemers, geen dwangarbeid, geen kinderarbeid, oneerlijke salarissen etc). Alle fabrieken waar Case Logic's producten geproduceerd worden zijn gecontroleerd en voldoen aan BSCI's criteria. Als initiatief van FTA (Foreign Trade Association) is BSCI het grootste bedrijfsplatform ter verbetering van sociale voorwaarden in de mondiale supply chain.

Om Case Logic's nieuwe producten te ontdekken, een interview op te zetten met Julia Rost, Product en Marketing Manager voor Case Logic Europe of om de trends en de ontwikkelingen van het bedrijf voor 2009 nader te bespreken, neem contact op met onderstaand perscontact.

Over Case Logic, www.caselogic.eu Case Logic, een merk van de Thule Group, is toonaangevend in de ontwikkeling en productie van intelligente opbergoplossingen voor mensen met een druk leven. Het bedrijf ontwerpt unieke en intuïtieve producten om gebruiksvoorwerpen op te bergen, te beschermen en te vervoeren.

Vandaag bestaat het productaanbod van Case Logic uit meer dan vierhonderd opbergoplossingen voor professioneel en privé-gebruik evenals mobiele accessoires: Mobile Computer, Packs&Bags, Travel, DVD, Media, Automotive, Photo/Video en Portable Electronics. Case Logic is eigenaar van meer dan 100 patenten voor het innovatieve design en de technologie van hun producten. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Gembloux, België.

Case Logic is onderdeel van Thule, wereldleider in Sports Utility Transportation. Thule levert oplossingen voor actieve families en outdoor enthousiastelingen die hun materiaal veilig, gemakkelijk en stijlvol willen vervoeren.

Perscontact:
Gerdine Lindhout
Open2Europe
+33 (0)1 55 02 27 88
g.lindhout@open2europe.com