februari 2009
04 februari 2009
Hierbij ontvangt u een extra nieuwsbrief van het OZIS Verbetertraject.
Afhandeling OZIS verbetertraject
Op dit moment zijn er problemen met de software die ervoor zorgen dat
de in het Apotheek Informatie Systeem (AIS) geschoonde patiënten
worden verwijderd uit de Centrale Patiënten Index op de regioserver
(de LDAP-server). Deze problemen en de consequenties hiervan voor het
vervolg van het traject, zijn de aanleiding voor dit bericht.
Zowel bij Microbais als bij Euroned zijn bovengenoemde problemen
onderkend. Microbais heeft hiervoor inmiddels een patch uitgeleverd.
Euroned is momenteel bezig om hiervoor een oplossing te ontwikkelen,
die naar verwachting in de week van 2 februari zal uitkomen. De
leveranciers geven aan dat door de patches inactieve patiënten alsnog
verwijderd worden van de LDAP-server. Zodra de werking van deze
patches definitief vastgesteld is, kunnen de 2e dubbelrapportage en de
beoordeling plaatsvinden. De oorspronkelijke planning was om deze
dubbelrapportage op 1 februari te laten plaatsvinden. Pas na de
beoordeling van de tweede dubbelrapportage kan bepaald worden of de
schoning effectief geweest is en de regio's hun doelstellingen hebben
gerealiseerd en voor een vergoeding in aanmerking komen.
Hierdoor is de beoogde oplevering van het programma naar verwachting
met twee weken opgeschoven naar medio februari (in plaats van 1
februari). Hierbij gaan we ervan uit dat het uitbrengen van de patches
en de testen volgens de huidige planning zal plaats vinden.
Naar aanleiding van deze ontwikkelingen heeft de KNMP het volgende
besloten:
- De aanvraag voor de OZIS vergoeding voor apotheken kan worden gedaan
tot 14 februari a.s..
- Het aanvraagformulier dat u daarvoor nodig heeft, kunt u downloaden
via de OZIS monitor.
- Daarna zal de aanvraag in behandeling worden genomen en zal
gecontroleerd worden of aan de voorwaarden is voldaan. De voorwaarden
zijn dat alle OZIS activiteiten zijn uitgevoerd en dat het
dubbelpercentage op de regioserver maximaal 5 % is. Indien blijkt dat
een apotheek niet voldoet aan één of meerdere voorwaarden, dan zullen
hierover mogelijk aanvullende afspraken gemaakt worden.
(In een regio die nog steeds meer dan 5 % dubbelen heeft, zal contact
opgenomen worden met de regiocoördinator om na te gaan welke
aanvullende acties op apotheekniveau mogelijk zijn aan de hand van een
verdere analyse van de dubbelrapportage). Indien een apotheek aan alle
voorwaarden voldoet, zal de vergoeding binnen een termijn van 6 weken
worden uitbetaald.
De programmaorganisatie is zich ervan bewust dat de ontwikkeling bij
de AIS leveranciers een vertragende invloed heeft op de afronding van
het OZIS Verbetertraject en de afhandeling van de vergoeding. Vanwege
het belang van het einddoel van het OZIS Verbetertraject, de
verbetering van de gegevensuitwisseling om de medicatieveiligheid te
vergroten, willen we echter zorgvuldig te werk gaan.
Telefoonnummer en openingstijden helpdesk:
De medewerkers van onze helpdesk staan u graag te woord voor al uw
vragen of opmerkingen rondom het OZIS-verbetertraject. Telefoonnummer
070-3737223. Openingstijden: van 9.00-17.00 uur op maandag tot en met
vrijdag.
---
© 2009 KNMP
KNMP Vandaag Vakinhoud Bedrijfsvoering Producten Over de KNMP Dossiers
Contact Help
Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie