ECI staakt agressieve ledenwerving
04/02/2009 11:17
Alexander Viazemsky Pr
ECI staakt agressieve ledenwerving
Nieuwe directie neemt eerste strategische stappen en stelt klant weer centraal
VIANEN - Boekenclub ECI schaft de actieve werving van leden op de straat of per telefoon af. Clearwood B.V., de nieuwe Nederlandse eigenaar van ECI, heeft een aantal strategische beslissingen genomen die in lijn liggen met ECI nieuwe stijl. ECI is een uitgebreid programma gestart waarin de wensen en eisen van de leden centraal staan.
Ton Cieraad, Algemeen Directeur ECI: "Wij hebben de afgelopen maand een aantal strategische sessies gehouden met het management en kader. Daarin kwam duidelijk naar voren dat het cruciaal is dat ECI nog meer een vriendelijke, proactieve club wordt die de wensen van haar leden centraal stelt."
ECI stopt daarom met twee actieve en vaak als agressief ervaren methoden van ledenwerving: de consument stelt deze immers niet op prijs. Cieraad: "Ledenwerving op straat of aan de deur past niet bij ECI nieuwe stijl. En het zogenaamde cold calling tijdens de avonduren al helemaal niet."
Aantrekkelijke club die bijzonder servicegericht is
ECI wil voor klanten en haar leden een aantrekkelijke club zijn die zich volledig richt op een breed assortiment aan boeken, DVD's, CD's en Games. Naast een scherpe prijsstelling wil ECI daarnaast meer een service-gerichte organisatie zijn.
"ECI biedt haar leden natuurlijk al een scala aan mogelijkheden om te kunnen bestellen; zowel clubmagazines en winkels, als telefoon of internet. Een ander service-punt is de mogelijkheid dat onze leden via de internetpagina 'Mijn ECI' al hun voorkeuren en wensen kunnen aangeven. Leden moeten weer trots zijn op ECI en ons zien als hun favoriete leverancier.
Last but not least hebben wij ook de lidmaatschapcondities bijzonder vriendelijk gemaakt met het flexibele lidmaatschap. Dat wil zeggen dat een lid nu in een lidmaatschapsjaar binnen een maand kan opzeggen. Schriftelijk of telefonisch. Het lid moet dan wel voldaan hebben aan de bestelling van vier titels. Deze regel is wettelijk verplicht die wij moeten naleven." Aldus Cieraad.
ECI gaat de nieuwe formule de komende maanden grootschalig communiceren. Met name in de winkels en via het internet zal de nieuwe ECI-formule worden geĂŻntroduceerd. Daarnaast worden de bestaande leden intensief ingeschakeld met een nieuw aantrekkelijk lid-maakt-lid programma.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
http://www.eci.nl