Consument luistert naar apotheker en drogist

04/02/2009 10:57

Meda Pharma

Prioderm meest geadviseerde en meest gebruikte luizenbehandeling

Ouders die bij hun kinderen hoofdluis constateren gaan in overgrote meerderheid direct naar de drogist of apotheek en kopen het hoofdluisbehandelingsmiddel dat daar wordt geadviseerd. Dat blijkt uit een marktonderzoek dat afgelopen zomer is uitgevoerd door Meda Pharma, de makers van Prioderm. Het gaat om een enquete onder 1042 consumenten en 557 retailers. Voor elke ingevulde vragenlijst is 1 euro gedoneerd aan No Kidding, het netwerk tegen kindermishandeling.

Van de ouders die niet eerder met hoofdluis te maken hadden gaat 46% bij een besmetting direct naar de winkel. Ervaren ouders hebben vaak een hoofdluisproduct in huis (42%), maar gaan anders ook direct naar de drogist of apotheek (39%). Slechts een minderheid zoekt eerst thuis naar informatie, waarbij vooral internet en de apotheker de belangrijkste informatiebronnen zijn.

De doorslag voor de productkeuze is echter het advies van de retailer: 35% van de ouders noemt de apotheker de meest betrouwbare informatiebron, 15% noemt de drogist. Voor nog eens 15% geeft de eigen ervaring de doorslag. Prioderm wordt door drogisten en apothekers het meest geadviseerd (53%). De netenkam komt op de tweede plaats. Werking, werkzame stof en gebruiksgemak zijn de meest genoemde redenen om een bepaald product te adviseren.

De consument is het over het algemeen eens met het advies voor Prioderm. Meer dan de helft van de consumenten kiest voor een geregistreerd product. En met 59% is Prioderm het product dat het meest gekozen wordt. De consument is uitermate tevreden met Prioderm. Zowel retailer als consument geeft Prioderm een dikke voldoende.





http://www.prioderm.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie,