Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Kluswebsite waarschuwde al voor mepper John van den Heuvel

Hoofddorp, 3 februari 2009 - De aannemer die onlangs misdaadverslaggever John van den Heuvel in elkaar timmerde, stond al als malafide bekend op kluswebsite Leadz.nl. Met hem in zee gaan beoordeelt de site als 'niet verantwoord'.

In zijn programma 'Das Je Goed Recht' op SBS6 was te zien hoe John van den Heuvel en aannemer Johan B. rollend over straat gingen. Omdat Van den Heuvel hem, namens gedupeerde klanten, aansprak op zijn malafide praktijken. Resultaat was een blauw oog voor de misdaadverslaggever.

Onafhankelijk rapport
Op de kluswebsite Leadz.nl kunnen aannemers en opdrachtgevers met elkaar in contact komen. Maar de site laat de klus- en bouwbedrijven die zich aanmelden goed checken. Eerdere klanten kunnen reviews geven en Leadz.nl voegt er ook een onafhankelijk financieel bedrijfsrapport aan toe: PROcheck. Daarin kan iedereen achtergrond-informatie lezen over het bedrijf en de ondernemer. Het rapport wordt opgesteld door EDR credit management in Den Haag.

Duidelijk op rood
Bij elk rapport staat een stoplicht. In het geval van Johan B. stond dat overduidelijk op rood. Bij transactierisico vermeldt het rapport 'niet verantwoord' en ook wordt gewezen op een 'calamiteit' en twee eerdere faillissementen.

Genadeloos aan het licht
Onregelmatigheden, wanprestaties, malafide verleden, het steeds opnieuw oprichten van BV's om klanten en leveranciers te misleiden - het komt in het PROcheck rapport allemaal genadeloos aan het licht. Leadz helpt de consument zo de weg te vinden in het vaak duistere woud van bouw- en klusbedrijven.

Over Leadz.nl
Op Leadz.nl kunnen consumenten aanvragen voor bouw- en kluswerkzaamheden plaatsen. Bedrijven kunnen hierop reageren en offertes uitbrengen. Het grote voordeel voor de consument is dat men een bedrijf kan selecteren op basis van prijs, maar ook op gecontroleerde reviews van andere consumenten. Bovendien kan de consument een PROcheck rapport (onafhankelijk bedrijfsrapport) inzien, dat gedetailleerde informatie geeft over de financiële achtergrond van het bedrijf en de ondernemer(s) erachter.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 85 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht