Gemeente Den Haag
Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Persbericht
Den Haag, 3 februari 2009
Benoeming Citymarketingmanager impuls voor profilering
Den Haag
Met de benoeming van Ernst van den Berg tot Citymarketingmanager voert de
gemeente Den Haag zijn inspanningen verder op om Den Haag te profileren als
aantrekkelijke stad voor onder meer bewoners, bezoekers en bedrijven. Van den
Berg gaat binnen de gemeente leiding geven aan een nieuw bureau Citymarketing.
"Dankzij deze stap kunnen we promotie-initiatieven vanuit het stadhuis beter op
elkaar afstemmen en waar nodig aanjagen", aldus verantwoordelijk wethouder
Frits Huffnagel. "En we creëren een helder aanspreekpunt voor al onze partners in
de stad."
Met de aanstelling van de Citymarketingmanager bouwt de gemeente Den Haag voort op reeds
ondernomen, succesvolle inspanningen, zoals `The Hague Festivals' en het `Be My Guest'
programma. De ambitie van de gemeente, vastgelegd in de in 2007 door de gemeenteraad
aangenomen Citymarketingstrategie, is om Den Haag meer onder de aandacht brengen als een
aantrekkelijke en vitale stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven, instellingen en investeerders.
Ernst van den Berg is al sinds 2001 werkzaam voor de Gemeente Den Haag. In zijn laatste
functie was hij projectleider van The Hague Festivals.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Noot voor de redactie, Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Gemeente Den Haag