Gemeente Den Haag

Gemeente Den Haag

Dienst Stedelijke Ontwikkeling

Persbericht

Den Haag, 3 februari 2009

Benoeming Citymarketingmanager impuls voor profilering Den Haag

Met de benoeming van Ernst van den Berg tot Citymarketingmanager voert de gemeente Den Haag zijn inspanningen verder op om Den Haag te profileren als aantrekkelijke stad voor onder meer bewoners, bezoekers en bedrijven. Van den Berg gaat binnen de gemeente leiding geven aan een nieuw bureau Citymarketing. "Dankzij deze stap kunnen we promotie-initiatieven vanuit het stadhuis beter op elkaar afstemmen en waar nodig aanjagen", aldus verantwoordelijk wethouder Frits Huffnagel. "En we creëren een helder aanspreekpunt voor al onze partners in de stad."

Met de aanstelling van de Citymarketingmanager bouwt de gemeente Den Haag voort op reeds ondernomen, succesvolle inspanningen, zoals `The Hague Festivals' en het `Be My Guest' programma. De ambitie van de gemeente, vastgelegd in de in 2007 door de gemeenteraad aangenomen Citymarketingstrategie, is om Den Haag meer onder de aandacht brengen als een aantrekkelijke en vitale stad voor bewoners, bezoekers, bedrijven, instellingen en investeerders.

Ernst van den Berg is al sinds 2001 werkzaam voor de Gemeente Den Haag. In zijn laatste functie was hij projectleider van The Hague Festivals.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Noot voor de redactie, Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: