Ingezonden persbericht
Infor breidt aanbod professionele diensten uit om TCO voor software te verlagen
John Flavin aangesteld als hoofd van de internationale professionele serviceorganisatie;
Infor roept "Managed Services Center of Excellence" in het leven
Barneveld - 3 februari 2009 - Infor wijzigt zijn internationale professionele serviceorganisatie in het streven voor zijn klanten een verlaging van de Total Cost of Ownership (TCO) van zakelijke softwareoplossingen te bewerkstelligen.
John Flavin, voorheen senior vice president van de afdeling Customer Satisfaction bij Infor, wordt benoemd tot senior vice president voor de divisie Global Professional Services. Het gaat hier om een nieuwe functie. Flavin krijgt de leiding over een internationaal team dat zich zal bezighouden met contracten voor softwareondersteuning. Infor heeft tevens een nieuwe Managed Services groep in het leven geroepen die bestaande beheeroplossingen zal standaardiseren, zoals Software as a Service (SaaS), in een zogenoemd Center of Excellence. De kerntaken zijn het realiseren van aanvullende kostenverlagingen en innovaties ten behoeve van de klanten.
Naast het aanbieden van softwareoplossingen die voor specifieke bedrijfsbehoeften zijn ontwikkeld, verlaagt Infor de TCO via een ervaren team van branche-experts. John Flavin beschikt over 25 jaar ervaring binnen de wereld van softwareapplicaties en heeft een brede achtergrond op het gebied van productontwikkeling, verkoop, ondersteuning en diensten. Voordat hij bij Infor in dienst kwam, bekleedde hij diverse leidinggevende functies bij Future Three, JBA International, Unisys en Ford Motor Company. Door de aanstelling van een manager op bedrijfsniveau wordt de algemene efficiëntie verhoogd, worden best practices gestimuleerd en kunnen klanten nog beter aan het meest geschikte team van experts worden gekoppeld.
Organisaties vertrouwen voor wat betreft langdurigere beheerdiensten steeds vaker op hun softwareleveranciers. Dankzij de flexibele beheerdiensten en softwareleveringsopties van Infor zijn klanten in staat risico's te beperken, kosten te verlagen en zich te concentreren op hun kernactiviteiten. Door middel van een Center of Excellence for Managed Services richt Infor zich op bestaande expertise en diensten om zo een betere samenwerking met, en innovaties en kostenbesparingen voor klanten te realiseren.
Tot de Managed Services van Infor behoren:
· Application Management Services (AMS) volledig, on-site beheer van bedrijfsapplicaties van Infor en van derden, inclusief systeem- en databasebeheer en helpdeskondersteuning;
· SaaS Infor-applicaties die on demand als internetdienst worden aangeboden;
· Hosting offsite applicatiehosting voor licentiesoftware;
· Customization Care een speciaal team voor het beheer van aangepaste applicaties en integraties van derden;
· Aanvullend personeel on-site IT-personeel ter ondersteuning van klantprojecten.
Het Managed Services Center of Excellence van Infor rapporteert aan Flavin en staat onder de leiding van Paul Pinto, die begin 2008 bij Infor in dienst trad. Pinto is in zijn 23-jarige carrière altijd werkzaam geweest op het gebied van softwaregerelateerde consultingdiensten en beschikt over een schat aan ervaring op het gebied van de outsourcing van bedrijfsactiviteiten en IT-functies in verschillende gebieden. Voordat hij bij Infor in dienst kwam, bekleedde hij diverse leidinggevende functies bij Epicor Software, NIIT Technologies en Whittman-Hart.
# # #