Crisis goed voor keukenbranche


FRANEKER, 20090130 -- Door tijdig op de crisis in te spelen zien Mindert de Wit en Richard Glasbergen van Keuken3000 Franeker een groei in de omzet als nooit eerder vertoond. Toen bleek dat de keukenbranche door de recessie als een van de eersten gevoelige klappen zou krijgen kwam Keuken3000 Franeker direct met een in Nederland nog nooit eerder vertoonde actie. Een gratis Citroën C1 bij aankoop van een keuken.

Volgens het bedrijf hebben de landelijke media de actie ook geweldig opgepakt. De Wit viel van het ene interview in het ander. Direct al in de eerste dagen van de actie gingen er twee splinternieuwe Citroëns de deur uit. Ook een groot voordeel van de actie was dat Keuken3000 Franeker hiermee de landelijke media behaalde wat resulteerde in een verkoopgroei vanuit het hele land. Het aantal klanten dat tijdens de actie de weg naar Franeker ineens wist te vinden was zelfs meer dan het totaal aantal in de zes maanden ervoor. Beperkte de klantenkring zich aanvankelijk tot het noorden van Nederland, nu komen ze zelfs uit België. Dat een 2 mans bedrijf, wat relatief klein is, een recessie door inventiviteit naar zijn hand kan zetten is al even opmerkelijk als hoopvol voor de economie.

Door het grote succes is de actie tot 15 maart dit jaar verlengd en zelfs uitgebreid. Om het ook voor de wat smallere beurs aantrekkelijk te maken kunnen klanten bij aankoop van een complete topkeuken vanaf negenduizend euro een Citroën C1 voor de helft van de prijs erbij kopen. "Mij hoor je niet klagen", laat De Wit weten, "Citroën Nederland ook niet".

Keuken3000 Franeker