Ingezonden persbericht
---
---
Star Alliance Common IT Platform boekt vooruitgang met inventaris migratie
Amadeus heeft de migratie van Austrian, Adria Airways en Croatia Airlines afgerond
Hoofddorp, 30 januari 2009 - Amadeus, wereldwijd marktleider voor technologiesystemen voor de reis- en toeristenindustrie, meldt dat het Star Alliance Common IT Platform (CITP) een significante stap voorwaarts gemaakt heeft dankzij de succesvolle migratie van nog meer alliantieleden naar het nieuwe inventarissysteem.
Austrian, Adria Airways en Croatia Airlines hebben alle drie hun inventaris, prijsbepaling, vluchtschema's, stoelplanning en passagiers her-accommodatie applicaties verhuisd naar de nieuwe inventaris management module van Amadeus Altéa Solutions, dat onderdeel is van CITP. Dankzij de migraties is het opbrengstpotentieel van hun netwerk aanzienlijk gestegen. Door de migratie is ook onderlinge integratie tussen de alliantieleden gefaciliteerd waardoor hun capaciteiten beter aansluiten en gemanaged kunnen worden.
In totaal hebben vier Star Alliantie luchtvaartmaatschappijen de nieuwe inventaris module geïmplementeerd. In de toekomst zal het hierdoor nog makkelijker worden om de toegevoegde waarde van samenwerkingsverbanden te exploiteren als meer luchtvaartmaatschappijen overstappen op het CITP platform.
- einde -
Opmerkingen voor de redactie
Over Amadeus
Amadeus biedt een breed aanbod van technologische- en distributieoplossingen voor de hotelindustrie. Amadeus Revenue Management System kan de opbrengst van een hotel laten toenemen met 4 - 8 % en heeft momenteel 1.450 klanten in 35 landen. 6.700 hotels in 75 landen gebruiken Amadeus Property Management System en 80.000 hotels verkopen hun kamers wereldwijd via de distributieoplossingen van Amadeus.
Amadeus is voor aanbieders, verkopers en afnemers van reizen de favoriete technologiepartner in de branche. Amadeus levert distributie-, IT- en verkoopoplossingen waarmee de klant kan inspelen op, groeien binnen en succes hebben in de snel veranderende reisindustrie. Tot de groepen klanten behoren aanbieders van reizen (luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, veerbootbedrijven, cruiselijnen, verzekeringsmaatschappijen en touroperators), verkopers van reizen (reisbureaus) en afnemers van reizen (bedrijven en reizigers). De oplossingen zijn ingedeeld in vier categorieën: Distribution & Content, Sales & e-Commerce, Business Management en Services & Consulting.
De belangrijkste bedrijfslocaties van Amadeus bevinden zich in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding (operationele taken - centrum voor gegevensverwerking). Daarnaast heeft Amadeus regionale kantoren in Miami, Buenos Aires en Bangkok. Op klantniveau is Amadeus actief in 76 landen en op meer dan 217 markten. Amadeus heeft wereldwijd meer dan 8.600 werknemers met 105 verschillende nationaliteiten in dienst.
Meer informatie over Amadeus vindt u op: www.benelux.amadeus.com
Contactgegevens:
Amadeus Benelux Improve Communication Network
Luc Pannecoeck Ocky Wiemeyer
Tel: +32 2 257 99 11 / +31 23 554 1430 Tel: +31 20 7155330
Fax: +32 2 460 03 84 / +31 23 562 4272 Fax: +31 20 7155339
E-mail: infobe@benelux.amadeus.com/ E-mail: ocky@improve-network.com
infonl@benelux.amadeus.com
---- --