Persbericht, 29 januari
Werk in de telebusiness? Meer info tijdens banenmarkt
Ondanks de economische crisis en stijgende werkloosheid, zijn er nog
steeds genoeg vacatures in de zogenaamde telebusiness. Om
werkzoekenden meer bekend te maken met het werk van de medewerker
klantenservice, verzorgen de gemeente Doetinchem en DOCSTAP vrijdag 30
januari een informatieve banenmarkt. De markt is van10.00 tot 12.00
uur in de raadszaal van het Stadhuis in Doetinchem.
Tijdens de banenmarkt kunnen werkzoekenden al hun vragen kwijt over de
functie van medewerker klantenservice. Daarnaast verzorgt een
jobsearcher van DOCSTAP een presentatie over de mogelijkheden om als
medewerker klantenservice aan de slag te gaan.
Gratis opleiding
Ook komt de optie van een gratis opleidingstraject aan bod. Mensen die
aan de slag willen in de telebusiness, kunnen in tien weken tijd
(om)geschoold worden tot een volwaardig medewerker klantenservice. Zij
leren het vak niet alleen in theorie, ook doen zij in die tien weken
praktijkervaring op. Na afronding van het traject, is de kans op een
nieuwe baan groot. Diverse bedrijven hebben reeds hun baanintenties
aan de jobsearchers afgegeven.
Divers werk
Tijdens de banenmarkt zal bovendien blijken dat het werk in de
telebusiness erg divers is. Daarnaast is het werk van de medewerker
klantenservice vaak flexibel in te vullen; er kan prima rekening
gehouden worden met de schooltijden van kinderen. Ook is het lang niet
altijd alleen avondwerk.
De banenbeurs in de raadszaal van het Stadhuis op vrijdag 30 januari
is gratis toegankelijk voor iedereen die geĂŻnteresseerd is in een baan
in de telebusiness.
Gemeente Doetinchem