Feestende jongeren vastgelegd op windowslivephotos.nl


HAARLEM, 20090129 -- Vanaf vandaag kunnen jongeren hun feestfoto's bekijken op windowslivephotos.nl. Deze website ondersteunt de Windows Live FotoTour die MSN Nederland heeft opgezet om Windows Live Photos te promoten. Marketingcommunicatiebureau Calanza ontwikkelde de website en bijbehorende back-end en was tevens verantwoordelijk voor de bannering.

Tijdens de Windows Live FotoTour gaat het Windows Live FotoTeam verschillende feesten en festivals in Nederland af om feestende jongeren met de camera vast te leggen. Op windowslivephotos.nl zijn deze foto's te bekijken. Daarnaast kan er op de site een album gecreëerd worden met Windows Live Photos, een online tool om foto's te beheren en delen.

Om windowslivephotos.nl te kunnen voorzien van de juiste content, creëerde Calanza een gebruikersvriendelijke back-end. Zo kan het Windows Live FotoTeam eenvoudig foto's uploaden en een partyagenda bijhouden van feesten waar gefotografeerd wordt. Ook de e-mailadressen van gefotografeerde jongeren kunnen ingevoerd worden. Op deze manier kan Calanza met haar tool CM Emailer een mail versturen naar de feestgangers, waarin ze verwezen worden naar windowslivephotos.nl.

Om traffic te genereren naar de site ontwikkelde Calanza dynamische banners voor het MSN-platform. Deze banners kunnen worden samengesteld door in de back-end de vijf leukste foto's van een feest te uploaden.





Ingezonden persbericht