NEN
Nieuwe cursus Kantoorinrichting
vrijdag 31 oktober 2008, 14:55
NEN heeft haar cursusaanbod uitgebreid met de cursus
'Kantoorinrichting op basis van NPR 1813'. De praktijkrichtlijn NPR
1813 geeft een richtlijn voor kantoormeubelen en de toepassing van
kantoormeubelen bij de inrichting van kantoren. De eerste cursus is
gepland op 29 januari 2009 in Delft.
Het overgrote deel van de beroepsbevolking heeft een kantoorbaan. Een
deel van die groep heeft een eigen werkplek, maar ook een aanzienlijk
deel moet zijn of haar werkplek delen met collega's. De werkgever moet
zijn medewerkers een gezonde en veilige werkplek bieden, waar ze
optimaal kunnen presteren en zo min mogelijk ziek zijn.
Aan welke eisen moet een kantoorwerkplek eigenlijk voldoen? Niet
alleen het meubilair is belangrijk, maar ook aspecten als klimaat,
kleur/materiaalgebruik, licht en geluid spelen een rol. Daarnaast zijn
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Duurzaam Inkopen (van de
overheden) thema's om rekening mee te houden.
Deze cursus reikt handvatten aan om te komen tot een plan van aanpak
voor het verkrijgen van een, volgens de richtlijnen en wettelijk
geldende eisen, gezonde en veilige werkplek.
Voor wie?
De cursus is voor aanbieders van kantoormeubelen zoals de vakhandel,
importeurs, fabrikanten (productontwikkelaars/ ontwerpers),
kantoorinrichters en architecten. En Arbo-diensten,
Arbo-coördinatoren, personeelsfunctionarissen, facilitair managers en
organisatieadviseurs.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze cursus kunt u contact opnemen met
NEN-Cursussen via telefoon (015) 2 690 188 of e-mail cursussen@nen.nl
of http://cursuskantoorinrichting.nen.nl.
zie ook de volgende gerelateerde onderwerpen:
NPR 1813:2004 nl (Norm)