Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Libelle lanceert online thrillersoap Deadline

Hoofddorp, 29 januari 2009 - Vanaf maandag 2 februari start op www.libelle.nl de thrillersoap Deadline, een spannende serie die speciaal werd geschreven en gemaakt voor Libelle door webproductiebedrijf Yune. Een maand lang komt er dagelijks een nieuwe aflevering van ongeveer 3 minuten online. Alle voorgaande afleveringen zijn op ieder moment van de dag terug te kijken.

Deadline: het verhaal
In Deadline worden drie redacteuren van een tijdschrift op de redactie gegijzeld. De gijzelnemer blijkt woedend over een interview dat een van de redacteuren had met een slachtoffer van huiselijk geweld. Hij eist genoegdoening en publicatie van zijn verhaal in de eerstvolgende editie van het blad. Kiek, Lotte en hoofdredacteur Jolein denken te maken te hebben met een gevaarlijke gek. Maar al gauw blijkt dat er meer aan de hand is...

Libelle & crossmedia
Onlangs werd Libelle uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar 2009. Libelle is met 2,7 miljoen lezers niet alleen het grootste vrouwenweekblad van Nederland maar heeft ook een van de best bezochte vrouwensites. Libelle.nl wordt elke maand bekeken door 450.000 unieke bezoekers. Deadline is het nieuwste crossmediale project van Libelle, waarbij blad en site elkaar versterken. Eerder produceerde zij al Libelle TV (magazineprogramma) en in 2007 Casa Libelle (reality TV). Met name het actieve forum en de grote groep trouwe, dagelijkse bezoekers heeft Libelle geïnspireerd tot het brengen van een dagelijkse online thriller.

Vanaf maandag 2 februari is de thrillersoap Deadline dagelijks te zien op www.libelle.nl. Kijk voor de trailer op http://www.libelle.nl/2009/01/deadline-trailer/

Over Libelle
Libelle is met een oplage van 500.000 en een bereik van 2,7 miljoen het grootste vrouwenweekblad van Nederland. Naast human interest, mode en wonen is er aandacht voor zingeving en maatschappelijke thema's zoals de balans tussen werk en privé.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 85 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Noot voor redacties:

Voor meer informatie, beeldmateriaal of de trailer van de soap kunt u contact opnemen met (