Platform Biologica
Nieuwe huisstijl; nieuwe accenten
1 februari 2009
Per 1 februari heeft Biologica een nieuw, lentegroen logo. Het
verbeeldt de groeikracht en innovatiedrang van bio in Nederland en van
Biologica zelf. Het logo is het voertuig van een vernieuwde huisstijl,
visueel èn inhoudelijk. De nieuwe huisstijl wordt in het komende
halfjaar geleidelijk doorgevoerd. In juni komt Biologica met een
vernieuwde website voor particulieren en professionals.
De unieke combinatie van kennis en innovatie (o.a. in kennisnetwerk
Bioconnect) en publieksgerichte activiteiten (zoals Lekker naar de
Boer, Week van de Smaak en Adopteer een Kip) typeert Biologica en
wordt weerspiegeld in het nieuwe logo. Het eerste deel, bio, staat
voor de menselijke maat, en logica voor het achterliggende,
doordachte systeem van levende landbouw, handel, verwerking, verkoop
en consumptie.
Inhoudelijk zal de vernieuwde huisstijl zich op een aantal manieren
vertalen: publieksactiviteiten krijgen meer aandacht, de samenwerking
met supermarkten, streekproducenten, gangbare gentechvrije boeren en
maatschappelijke organisaties wordt verstevigd en de innovatieve tak,
Bioconnect, wordt doorontwikkeld tot een voorbeeld van Europees
formaat. Daarbij manifesteert Biologica zich in toenemende mate als
een consumentgerichte ketenorganisatie; een groeiend aantal bedrijven
en particulieren voelt zich thuis bij onze inspirerende campagnes.
Leuk, lekker en bio!