Staatssecretaris De Vries start nieuwe campagne
Defensie telt duizenden vacatures. Om dit personeelstekort terug te dringen heeft staatssecretaris Jack de Vries maatregelen voor werving en behoud van personeel doorgevoerd. In alle maatregelen staan de wensen van individuele medewerkers en bijzondere doelgroepen centraal.
Influentials zijn een bijzondere doelgroep voor Defensie. Bijvoorbeeld ouders hebben vaak invloed op de beroepskeuze van hun kinderen. Onderzoek heeft uitgewezen dat veel ouders geen goed beeld van Defensie als werkgever hebben. De risico's van uitzendingen zijn bekend, maar de dingen die Defensie doet om deze risico's te beperken en de vele mogelijkheden die de krijgsmacht biedt aan jongeren om zich te ontwikkelen zijn vaak onbekend. Uit onderzoek blijkt dat ruim tachtig procent van de ouders behoefte heeft aan informatie over Defensie als werkgever.
In de nieuwe campagne 'De verantwoordelijkheid van Defensie' legt Defensie uit wat haar werkgeverschap inhoudt. De eerste advertenties van de campagne verschijnen op donderdag 29 januari. De campagne bestaat uit advertenties in kranten en tijdschriften en de website www.defensie.nl/verantwoordelijkheid
Noot voor redacties (
RVD Mediafeed