Deelgemeente Kralingen-Crooswijk Rotterdam
Strippenkaart verdwijnt uit Rotterdamse metro
Wie op donderdag 29 januari nog met een strippenkaart de Rotterdamse
metro in wil, stuit op een gesloten poort. Op die dag maakt de
papieren strippenkaart voorgoed plaats voor de plastic OV-chipkaart.
Met ingang van maandag 19 januari sluit de RET op één na alle
strippenkaartpoortjes in de metro. Dat laatste poortje sluit donderdag
29 januari: dan is het over en uit met de strippenkaart. Het
voltallige RET-personeel staat die dag klaar om passagiers te helpen
bij het gebruik van de chipkaart. De hele dag staan medewerkers
paraat: in alle metrostations én aan de telefoon.
OV-chipkaart aanvragen
Er zijn twee soorten oplaadbare OV-chipkaarten: de persoonlijke en de
anonieme OV-chipkaart. Passagiers met recht op reductie (kinderen van
4 t/m 11 jaar en 65-plussers) moeten een persoonlijke OV-chipkaart
aanschaffen. Andere reizigers kiezen tussen een persoonlijke of
anonieme OV-chipkaart. De persoonlijke OV-chipkaart kan online worden
aangevraagd via www.ret.nl of www.ov-chipkaart.nl. De levertijd
bedraagt maximaal drie weken.
Geen computer of niet online? Een aanvraagformulier is bij alle RET
Verkoop- & Informatiepunten verkrijgbaar. De anonieme OV-chipkaart is
behalve bij de RET Verkoop- & Informatiepunten ook te krijgen bij de
verkoopautomaten op de metrostations, bij alle postkantoren en een
aantal Tabak & Gemak winkels.
Informatie
Voor meer informatie over de ov-chipkaart en het oplossen van
eventuele problemen kunt u terecht bij www.ov-chipkaart.nl of
www.ret.nl, OV-chipkaart helpdesk telefoon: 0900-500 6010 ( 0,10 p/m),
en de RET Klantenservice aan de Coolsingel 141, boven metrostation
Beurs. Verkoop- en informatiepunten zijn te vinden bij de
metrostations Beurs, Capelsebrug, Centraal Station, Spijkenisse
Centrum en Zuidplein.