Ministerie van Defensie
Campagne gericht op achterban van start
28 januari 2009, 16.33 uur
De campagne richt zich ook op het thuisfront. Staatssecretaris Jack de
Vries gaf vandaag het startsein voor `De verantwoordelijkheid van
Defensie'. Met deze campagne hoopt De Vries de werving een extra
impuls te geven.
In verschillende tijdschriften en kranten verschijnen de komende
maanden advertenties waarin wordt uitgelegd wat de
verantwoordelijkheid van Defensie inhoudt. Ze zijn gericht op de
achterban van de toekomstige militair, zoals ouders, partners,
docenten en decanen. Het is de bedoeling dat de campagne drie jaar
gaat duren.
Thema's
In de campagne komen diverse thema's aan bod:
* Het wel en wee van 70.000 medewerkers.
* Het thuisfront mag niet achterblijven.
* Hard werken aan het uitsluiten van toeval.
* Ruim 6.000 diploma's per jaar.
* Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar
leven.
Sociale omgeving
"We willen de zichtbaarheid van Defensie als werkgever vergroten en
waar nodig het beeld dat bij de doelgroepen leeft, bij stellen of aan
vullen", zegt De Vries. "Daarbij richten we ons op de sociale omgeving
van de wervingsdoelgroep. Zij blijken vaak van doorslaggevende
betekenis te zijn al het gaat om een keuze voor een baan bij Defensie.
Het is dus onze taak duidelijk naar voren te brengen waar we als
werkgever voor staan. Dat is onze verantwoordelijkheid."