Burgerzaken hanteert servicenormen
Dat de balie Burgerzaken van de gemeente Baarn goed bezig is, blijkt
uit het laatste onderzoek naar de tevredenheid over de
dienstverlening. De laatste jaren zijn de wachttijden gehalveerd en
bezoekers zijn over het algemeen blij met de manier waarop zij worden
geholpen. De gemeeente vindt het belangrijk dat die goede service op
peil blijft. Daarom heeft de gemeente tien servicenormen opgesteld.
In die servicenormen staat wat bezoekers van de loketten mogen
verwachten van de dienstverlening. Dat schept duidelijkheid en
voorkomt misverstanden en ergernissen. Want wij zijn pas tevreden als
u tevreden bent. De servicenormen hangen op posters in de hal van het
gemeentehuis en de eerste 2000 bezoekers aan de balie van Burgerzaken
ontvangen de servicenormen op de kalender.
De servicenormen zijn:
1. Wij bewaken uw privacy; zo nodig of op uw verzoek staan wij u in
een aparte ruimte te woord.
2. Voordat uw reisdocument verloopt, krijgt u van ons een herinnering.
3. Aan onze balie hoeft u niet langer dan 20 minuten te wachten,
behalve tijdens de piektijden.
4. Heeft u een doktersverklaring en kunt u niet naar Burgerzaken
komen, dan is huisbezoek mogelijk.
5. Als u ons belt, staan wij u binnen 30 seconden te woord.
6. Als de medewerker die u wilt spreken u niet binnen 1 werkdag kan
terugbellen, maken wij een andere afspraak met u.
7. Wij beantwoorden uw e-mail binnen 3 werkdagen.
8. Digitaal bestelde en betaalde producten ontvangt u van ons binnen 3
werkdagen.
9. Uw klacht over Burgerzaken bespreken wij met u binnen 5 werkdagen.
10. Wij behandelen u correct en met respect.
Gemeente Baarn