( BW)(TOYOTA) Toyota Motor Europe lanceert "Aim Zero Emissions" blog rond milieu-initiatieven


BRUSSEL, België--(BUSINESS WIRE)--Jan 23, 2009--Toyota Motor Europe (TME) heeft haar eerste blog gelanceerd op www.aimzeroemissions.eu om ideeën uit te wisselen en de discussie rond milieu-initiatieven, en in het bijzonder die van Toyota, te stimuleren. Na de introductie van het You Tube kanaal "Groen Ontwerp" vorig jaar, slaat TME nu in het kader van de campagne "Objectief: geen emissie" met de blog verder de weg van de sociale media in. Sinds 2003 zet de campagne de holistische aanpak van Toyota rond het milieu in de kijker. De initiatieven van de onderneming worden er toegelicht om de impact van een auto op het milieu tijdens zijn volledige levenscyclus te verminderen. Dit komt duidelijk tot uiting in de TV-reclame.

De belangrijkste blogger is Colin Hensley, General Manager Corporate Affairs and Planning binnen TME. Hij zal ook de gedachten van andere kaderleden, technische experten en werknemers weergeven.

"Het is een fantastische nieuwe manier voor ons om gedachten uit te wisselen over de laatste ontwikkelingen van `s werelds belangrijkste zaak," aldus Maria Isabel Rodriguez Leon, Project Leader Corporate Advertising. "...En we kijken ernaar uit om met anderen in contact te komen om zo'n belangrijke onderwerpen te bespreken."

Sinds de lancering van de Prius in 1997 is Toyota leider in ecologische innovaties en hybride wagens. Van dit eerste hybride voertuig in massaproductie zijn er wereldwijd meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht. Voor de onderneming betekent duurzaamheid meer dan alleen het verminderen van de uitlaatgassen. "Bij Toyota geloven we dat technologische vernieuwing de sleutel is voor duurzame ontwikkeling . Uiteindelijk zijn het de mensen die de technologie ontwikkelen en hier gebruik van maken, dus hoe meer we met onze klanten, partners, bloggers en milieuhygiënisten van gedachten wisselen, hoe beter," zei Colin.

De blog "Aim:Zero Emissions" maakt deel uit van een serie van online milieu-initiatieven van Toyota, zoals Groen Ontwerp http://www.youtube.com/toyotaeurope. Dit is een reeks documentaire films van telkens 60 seconden, waarin de milieu-filosofie van Toyota worden weerspiegeld en waarin een waaier aan activiteiten ons inspireren om ons leven groener te maken. Een revolutionaire suikerbatterij, een zonnetoren in Spanje, een koolstofvrije stad, regeneratieve energie en een ecologisch snowboard, om er maar enkel te noemen.

Voor meer informatie over Toyota's 360° milieu-aanpak, ga naar www.aimzeroemissions.eu




Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.



CONTACT:

TOYOTA