GVB
Narrowcasting Sp!ts in trams GVB
22 januari 2009
Donderdag 22 januari hebben GVB Amsterdam en BasisMedia B.V.
(uitgeverij Sp!ts) een overeenkomst gesloten om, via 1.300 schermen in
155 trams, een infotainmentkanaal aan te bieden aan de reizigers van
GVB in Amsterdam.
Het gaat hierbij om een mix van actualiteit, entertainment en continue
reizigersinformatie. Met deze activiteit vergroot Sp!ts haar bereik
met zo'n 800.000 unieke consumenten per week. De marketing en sales
van het kanaal wordt door Librium.TV gedaan.
In samenwerking met Librium.TV produceert Sp!ts voor dit kanaal het
actuele nieuws en entertainment-content. GVB voorziet de schermen van
reizigersinformatie zoals actuele omleidingen en wijzigingen in de
dienstregeling. Librium.TV zorgt voor de verkoop in combinatie met het
netwerk van de metrostations waardoor de bereikspositie in Amsterdam
sterk verbeterd wordt.
De maand januari is en wordt nog steeds benut om diverse testen uit te
voeren om het kanaal en de diverse contentstromen op elkaar af te
stemmen en vanaf februari alles operationeel te hebben.
Sp!ts voorziet ook al diverse metrostations in Amsterdam en alle
bussen en treinen van Veolia in Limburg van actueel nieuws. Bart
Mouter, manager consumer marketing & channel development van Sp!ts
zegt: "Door de exclusieve samenwerking tussen GVB Amsterdam en Sp!ts
zal de zichtbaarheid en relevantie van het merk Sp!ts in Amsterdam en
omgeving nóg groter worden."