Ingezonden persbericht


Persbericht

Online run op fitnessapparatuur
~ Crosstrainer begeerd item in de eerste weken van het jaar ~

Culemborg, 22 januari 2009 - Het begin van het nieuwe jaar toont op Kieskeurig.nl een massale zoektocht naar fitnessapparaten. Het voornemen om in het nieuwe jaar een paar kilo's af te vallen, brengt veel consumenten tot het online vergelijken van crosstrainers, hometrainers en weegschalen.

Afvallen en meer bewegen zijn ieder jaar weer populaire voornemens. In december waagde vrijwel niemand zich eraan. Pas in januari is de stijging goed te zien. Consumenten gebruiken de eerste weken van het nieuwe jaar om te zoeken naar producten die hen ondersteunen bij hun voornemen om fitter te worden.

Binnen sporten
Opvallend is daarbij de keuze voor apparatuur voor sporten die binnen beoefend kunnen worden. Met name de crosstrainer is populair. De oriëntatie op dit apparaat is bijna verdubbeld (90%) ten opzichte van de week daarvoor. Ook de zoekopdrachten naar de hometrainer (74%) en roeitrainer (83%) laten een flinke toename zien. En als Nederlanders dan eenmaal aan het sporten slaan, willen ze ook graag weten hoe snel de kilo's er vanaf vliegen. In de eerste weken van het nieuwe jaar is er voor ruim 20% meer gezocht naar weegschalen.

'Het begin van het nieuwe jaar laat op Kieskeurig.nl altijd weer een flinke stijging zien in kliks in de categorie Verzorging & Fitness', zegt Lisa Noordhoff, Marketinganalist bij Kieskeurig. 'Na de uitspattingen van de feestmaand trekken consumenten letterlijk en figuurlijk de broekriem aan.'

(243 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig
Kieskeurig is onderdeel van ilse media groep. Kieskeurig is een onafhankelijke vergelijkingssite voor en door consumenten. Via het consumentenplatform www.kieskeurig.nl vergelijken maandelijks 3 miljoen bezoekers producten, prijzen en aanbieders met elkaar. Kieskeurig werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen honderd duizenden gebruikers hun ervaringen via productreviews. Het bedrijf biedt consumenten verder ook de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online WinkelBeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de serviceaspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt.