Ingezonden persbericht
---
StudentenWerk: ondanks crisis 40% groei in 2008
Grootste studentenuitzendbureau van Nederland nog steeds in de lift
Hoofddorp, 22 januari StudentenWerk, intermediair voor stages, bijbanen,
vakantiebanen en startersfuncties, groeit na 10 jaar nog steeds explosief. Afgelopen
jaar bedroeg de omzet 46 miljoen euro, wat een groei van 40% betekent. "Ook in
2009 verwachten wij weer een aanzienlijke groei. Naast het openen van nieuwe
vestigingen in Nederland wordt ook het eerste kantoor in België en Duitsland
geopend", aldus Rogier Thewessen, medeoprichter en directeur van StudentenWerk
B.V.
Het geheim van de student
De kredietcrisis biedt studerend Nederland grote kansen in het bedrijfsleven.
Fulltimers maken plaats voor parttimers: studenten. Dit betekent dat de relatief
goedkope student in trek is.
Terwijl de algehele omzetgroei in de totale uitzendbranche in 2008 met 9% is
gedaald, bleef StudentenWerk groeien met 40%. "Steeds meer bedrijven zien de
voordelen van het inzetten van studenten. Studenten zijn slim, flexibel inzetbaar en
door het hoge opleidingsniveau leveren ze snel rendement op", aldus Thewessen.
"Het klantenbestand is met 96% gegroeid en het aantal werkzame studenten met
117%. In totaal is meer dan 50% van de studentenpopulatie ingeschreven bij
StudentenWerk."
StudentenWerk maakt de balans op na 2008:
· 449.700 ingeschreven studenten in de database
· 16.500 werkzame uitzendkrachten
· een omzetstijging van 40% in 2008
Toekomstperspectief
De verwachting en doelstelling voor komend jaar is een autonome groei van 25%.
Thewessen: "We gaan ons meer richten op het uitbouwen van onze bestaande
vestigingen en gaan meer investeren in onze opdrachtgevers en kandidaten en
interne ontwikkelingstrajecten. In totaal telt het bedrijf nu 15 vestigingen met meer
dan 225 werknemers. Ook staat er dit jaar een uitbreiding naar het buitenland op de
planning."
Over StudentenWerk
De drie eigenaren van StudentenWerk, Hugo de Koning (28), Bram Bosveld (27) en Rogier
Thewessen (32) zijn in 1999 begonnen met het uitzenden van studenten. Ze waren één van
de eerste organisaties waar men online kon solliciteren. Kandidaten schrijven zich online in,
maken zelf een webprofiel aan en ondergaan vervolgens een uitvoerige telefonische
screening. Een persoonlijk gesprek op het uitzendbureau is vervolgens de laatste stap op weg
naar een bijbaan, stage of vakantiebaan. StudentenWerk is een online community waar ook
bedrijven zich bekend maken. Het gaat hard nog steeds met de groei van StudentenWerk.
StudentenWerk maakt onderdeel uit van The Kingfield Group B.V. Ook CareerNetwork en
Peoples Media maken deel uit van deze holding. www.studentenwerk.nl