Ingezonden persbericht



---



StudentenWerk: ondanks crisis 40% groei in 2008 Grootste studentenuitzendbureau van Nederland nog steeds in de lift

Hoofddorp, 22 januari ­ StudentenWerk, intermediair voor stages, bijbanen, vakantiebanen en startersfuncties, groeit na 10 jaar nog steeds explosief. Afgelopen jaar bedroeg de omzet 46 miljoen euro, wat een groei van 40% betekent. "Ook in 2009 verwachten wij weer een aanzienlijke groei. Naast het openen van nieuwe vestigingen in Nederland wordt ook het eerste kantoor in België en Duitsland geopend", aldus Rogier Thewessen, medeoprichter en directeur van StudentenWerk B.V.

Het geheim van de student
De kredietcrisis biedt studerend Nederland grote kansen in het bedrijfsleven. Fulltimers maken plaats voor parttimers: studenten. Dit betekent dat de relatief goedkope student in trek is.

Terwijl de algehele omzetgroei in de totale uitzendbranche in 2008 met 9% is gedaald, bleef StudentenWerk groeien met 40%. "Steeds meer bedrijven zien de voordelen van het inzetten van studenten. Studenten zijn slim, flexibel inzetbaar en door het hoge opleidingsniveau leveren ze snel rendement op", aldus Thewessen. "Het klantenbestand is met 96% gegroeid en het aantal werkzame studenten met 117%. In totaal is meer dan 50% van de studentenpopulatie ingeschreven bij StudentenWerk."

StudentenWerk maakt de balans op na 2008:


· 449.700 ingeschreven studenten in de database
· 16.500 werkzame uitzendkrachten

· een omzetstijging van 40% in 2008

Toekomstperspectief
De verwachting en doelstelling voor komend jaar is een autonome groei van 25%. Thewessen: "We gaan ons meer richten op het uitbouwen van onze bestaande vestigingen en gaan meer investeren in onze opdrachtgevers en kandidaten en interne ontwikkelingstrajecten. In totaal telt het bedrijf nu 15 vestigingen met meer dan 225 werknemers. Ook staat er dit jaar een uitbreiding naar het buitenland op de planning."

Over StudentenWerk
De drie eigenaren van StudentenWerk, Hugo de Koning (28), Bram Bosveld (27) en Rogier Thewessen (32) zijn in 1999 begonnen met het uitzenden van studenten. Ze waren één van de eerste organisaties waar men online kon solliciteren. Kandidaten schrijven zich online in, maken zelf een webprofiel aan en ondergaan vervolgens een uitvoerige telefonische screening. Een persoonlijk gesprek op het uitzendbureau is vervolgens de laatste stap op weg naar een bijbaan, stage of vakantiebaan. StudentenWerk is een online community waar ook bedrijven zich bekend maken. Het gaat hard nog steeds met de groei van StudentenWerk. StudentenWerk maakt onderdeel uit van The Kingfield Group B.V. Ook CareerNetwork en Peoples Media maken deel uit van deze holding. www.studentenwerk.nl