Bluem nu ook aangesloten bij Digitale Nota van de Postbank

22/01/2009 17:06

Bluem B.V.

Breukelen 22 januari 2009 - Vanaf vandaag kunnen de 3,5 miljoen internetbankierende klanten van de Postbank digitale nota's ontvangen van verzenders die aangesloten zijn bij Bluem. Ze kunnen zich via Mijn Postbank.nl hiervoor aanmelden. Met deze toevoeging naast de bestaande koppelingen met ABN AMRO en Rabobank, biedt Bluem een bereik van ruim 90% van alle gebruikers van internet in Nederland.

Marktleider

Bluem en partners vertegenwoordigen reeds 35 bedrijven voor de digitale nota en dit aantal groeit hard. Voorbeelden van klanten zijn ABN AMRO Pensioenfonds, CZ Zorgverzekeringen, Interpolis, KNHS, London Verzekeringen, Woningbouw corporatie Bergopwaarts BOW, Openbare Bibliotheek Veenendaal, Melching Assurantien, Gemeente Hulst, Gemeente Hardenberg, Gemeente Borne, Gemeente Duiven, Gemeente Delft, Gemeente Emmen, Gemeente Amersfoort, Gemeente Spijkenisse, Gemeente Hattem, Gemeente Oldebroek, Gemeente Sittard-Geleen, Gemeente Valkenburg a/d Geul, Gemeente Zwolle, Gemeente Terneuzen, Gemeente Meppel, Gemeente Roerdalen, Gemeente Dinkelland, Gemeente Lochem, Gemeente Hoogeveen, Gemeente Noordoostpolder, Gemeente Deventer, Gemeente Skarsterl(aa)n, Gemeente Best, Gemeente Bergen (LB), Gemeente Steenwijkerland en Gemeente Sint-Michielsgestel. De verwachting is dat eind 2009 ruim 150 bedrijven gebruik maken van de Bluem digitale nota diensten.

Waarom digitaal factureren en betalen de toekomst heeft?

Bestellen, betalen en boekhouden gaan tegenwoordig elektronisch. Waarom verzenden we in Nederland en Europa onze facturen dan nog steeds op papier? Koudwatervrees, onbekendheid met wet- en regelgeving, diffuse beeldvorming rondom standaarden en bereik blijken knelpunten te zijn.

'De eerdere introductie van de Standaard Digitale Nota door ABN AMRO, Postbank, en Rabobank werkt in dit kader belangrijke knelpunten weg', aldus Kester, directeur Bluem. Hiermee is een grote stap voorwaarts gezet op weg naar een algemene acceptatie en invoering van digitaal factureren en betalen. Bluem twijfelt er daarom niet aan dat e-billing de traditionele post in de nabije toekomst gaat vervangen. Gelukkig wordt de visie in toenemende mate gedeeld door het bedrijfsleven getuige de belangstelling voor het onderwerp. Onderzoek van Platform ELFA geeft zelfs aan dat 79% van alle bedrijven in Nederland voor eind 2010 van plan is om hun facturen elektronisch te verzenden.

Digitale nota biedt substantiële voordelen

Het digitaal presenteren en distribueren van facturen, salarisstroken en uitkeringsspecificaties via de internetbankieromgeving van de banken levert enorm veel voordelen en mogelijkheden. En niet alleen de kostenbesparing, maar ook voordelen die de kwaliteit van zakendoen vergroten. Denk hierbij aan:


- Effectief creditmanagement


- Het vergroten van werkkapitaal


- Sneller betaald krijgen


- Betere relaties tussen leveranciers en klanten


- Gerichter klantcommunicatie


- Meer traffic naar website / portal


- Springplank voor commercie


- Maatschappelijk verantwoord ondernemen


- Het verbeteren van de snelheid en kwaliteit van het verwerkingsproces van inkomende facturen





http://www.digitalenotaviamijnbank.nl/