Narrowcasting Sp!ts in trams GVB
22/01/2009 15:30
Telegraaf Media Nederland
Vandaag hebben GVB Amsterdam en BasisMedia B.V. (uitgeverij Sp!ts) een overeenkomst gesloten om via 1.300 schermen in 155 trams, een infotainmentkanaal aan te bieden aan de reizigers van GVB in Amsterdam. Het gaat hierbij om een mix van actualiteit, entertainment en continue reizigersinformatie. Met deze activiteit vergroot Sp!ts haar bereik met zo'n 800.000 unieke consumenten per week. De marketing en sales van het kanaal wordt door Librium.TV gedaan.
In samenwerking met Librium.TV produceert Sp!ts voor dit kanaal het actuele nieuws en enter-tainment-content. GVB voorziet de schermen van reizigersinformatie zoals actuele omleidingen en wijzigingen in de dienstregeling. Librium.TV zorgt voor de verkoop in combinatie met het netwerk van de metrostations waardoor de bereikspositie in Amsterdam sterk verbeterd wordt.
De maand januari is en wordt nog steeds benut om diverse testen uit te voeren om het kanaal en de diverse contentstromen op elkaar af te stemmen en vanaf februari alles operationeel te hebben.
Sp!ts voorziet ook al diverse metrostations in Amsterdam en alle bussen en treinen van Veolia in Limburg van actueel nieuws. Bart Mouter, manager consumer marketing & channel development van Sp!ts zegt: "Door de exclusieve samenwerking tussen GVB Amsterdam en Sp!ts zal de zichtbaarheid en relevantie van het merk Sp!ts in Amsterdam en omgeving nóg groter worden."
Over Sp!ts
Sp!ts wordt uitgegeven door BasisMedia B.V. en biedt 24 uur per dag het belangrijkste nieuws op het gebied van actualiteit, sport en entertainment. Sp!ts richt zich primair op reizigers in het openbaar vervoer die 's ochtends van huis naar werk of studie reizen. Sp!ts bereikt met haar krant dagelijks 1,7 miljoen lezers. BasisMedia B.V. is onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV' netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en -platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Over GVB
GVB verzorgt het openbaar vervoer in Amsterdam. Gemiddeld achthonderdduizend reizigers maken dagelijks gebruik van de metro, de tram, de bus of de veerpont. Het kwaliteitsstreven van de vierduizend medewerkers van GVB is gericht op openbaar vervoer dat veilig, op tijd, schoon en klantvriendelijk is. GVB voert het openbaar vervoer in Amsterdam uit in opdracht van de Stadsregio Amsterdam.
Noot voor de redactie:
Noot voor de redactie (
GVB