Provincie Flevoland
Gebiedspromotiecampagne Flevoland van start
Flevoland is een slimme gebiedspromotiecampagne gestart om de
provincie op de kaart te zetten als vestigingsplaats voor ambitieuze
bedrijven, die op zoek zijn naar uitbreidingsmogelijkheden. Ruimte,
een strategische ligging en een ruim arbeidsaanbod zijn belangrijke
pluspunten van deze jonge provincie. De campagne wordt dan ook
gedragen door de slogan: Flevoland, omdat je wilt groeien! De
provincie Flevoland investeert in totaal 500.000 euro in de campagne
met een looptijd van drie jaar (2009-2011).
Centraal in de campagne staat een speciale website van de provincie
Flevoland, www.omdatjewiltgroeien.nl. Hier wordt gedurende de gehele
campagneperiode actuele informatie over ondernemen in Flevoland
gepubliceerd. Via deze site kunnen buiten Flevoland gevestigde
ondernemers zich aanmelden om onder meer onder begeleiding van een
prominente Flevolander een bezoek te brengen aan een aantal
succesvolle bedrijven die zich in de provincie hebben gevestigd. Deze
activiteit vindt een keer per half jaar plaats. Dit stelt de doelgroep
in staat om uit eerste hand op te tekenen op welke manier de provincie
Flevoland heeft bijgedragen aan de succesvolle ontwikkeling van deze
bedrijven.
De slimme gebiedspromotiecampagne is een van de activiteiten die is
voortgekomen uit het Hoofdlijnenakkoord 2007-2011, waarin de Provincie
zich ten doel heeft gesteld de werkgelegenheid binnen Flevoland
aanzienlijk te verhogen. Om deze ambitie te kunnen realiseren moeten
voor 2012 circa 25.000 nieuwe banen worden gecreëerd. Met de ruim
9.000 arbeidsplaatsen die in 2008 erbij zijn gekomen, is Flevoland op
de goede weg. De campagne zelf is vooral gericht op het creëren van
bewustzijn van de voordelen van vestiging in Flevoland. Bij concrete
plannen voor vestiging of verhuizing van een bedrijf naar de provincie
Flevoland zullen de contacten vooral via een van de zes Flevolandse
gemeenten lopen. Uiteraard spelen ook de Flevolandse bedrijfskringen,
promotionele organisaties, OMFL, KvK en VNO-NCW/MKB een belangrijke
rol bij het aantrekken van nieuwe ondernemers. De campagne is dan ook
nadrukkelijk een samenwerkingsverband tussen al deze belanghebbende
partijen.
Gedeputeerde Andries Greiner over de slimme gebiedspromotiecampagne:
"Passanten die over de A6 richting Amsterdam rijden, zullen zich bij
het zien van onze campagne-uiting op de reclamemast bij Almere
misschien afvragen of dit nu wel de juiste tijd is om over
bedrijfsuitbreiding en groei te spreken.
Tenslotte heeft het bedrijfsleven het door de economische crisis niet
gemakkelijker gekregen en moet op korte termijn vooral het hoofd boven
water worden gehouden. Wij zijn echter van mening dat het juist nu van
belang is dat onze doelgroep bekend raakt met de voordelen van
vestiging in onze provincie; ondernemers waar nu of in de nabije
toekomst een vestigingsvraagstuk speelt, baseren hun uiteindelijke
keuze niet op een korte termijn visie maar op lange termijn
succespotentieel. Niemand wil in de toekomst, als de economie weer
aantrekt, door gebrek aan ruimte of arbeidskrachten beperkt worden in
de groei en daarmee de mate van succes van zijn onderneming.
Ondernemen is vooruitzien. Wij helpen het bedrijfsleven daar graag
bij!"