Ricoh
IC2it implementeert nieuw zelfservicepunt voor ziekenhuispatiënten
Koningin maakt kennis met primeur in Harderwijk: de Logis.P DigiDesk
Woensdag 21 januari 2009 heeft Hare Majesteit de Koningin samen met de
minister van VWS Ab Klink een werkbezoek gebracht aan het St. Jansdal
Ziekenhuis te Harderwijk. Onderdeel van het programma was het nieuwe
zelfservicepunt. Via een intelligente computerzuil kunnen patiënten
voortaan zelf hun gegevens controleren, een patiëntenpas afdrukken en
informatie krijgen over hun afspraak en de bijbehorende routeplanning.
IC2it tekent voor de levering en implementatie van dit systeem, dat
uniek is in Nederland.
Ontlasten patiëntenregistratie
Door de invoering van het Burger Service Nummer en de toestroom uit
Lelystad is het extra druk bij de patiëntenregistratie. Het
zelfservicepunt wordt daarom in eerste instantie ingezet om de
patiëntenregistratie te ontlasten. Bij een geslaagde inzet zal worden
onderzocht of het systeem ook kan worden ingezet om werkzaamheden op
de poliklinieken, zoals het aanmelden van de patiënt en het afdrukken
van formulieren, te verlichten.
Innovatie
Het zelfservicepunt is een slimme innovatie die bijdraagt aan het
verbeteren van de patiëntenlogistiek. Het is gekoppeld aan de
informatiesystemen van het St. Jansdal van iSoft. IC2it is
verantwoordelijk voor de implementatie van de Logis.P DigiDesk bij het
St. Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk samen met haar partners De
Computheek BV en Ricoh Nederland BV. IC2it heeft Logis.P eerder
geïmplementeerd bij de Isala klinieken te Zwolle en het Ziekenhuis
Bethesda te Hoogeveen.