Ingezonden persbericht
Grootste cadeaubon van Nederland populairder dan ooit
VVV IRISCHEQUE IN 2008 NAAR RECORDOMZET VAN 127,7 MILJOEN
Leersum, 21 januari 2009 - De VVV irischeque is populairder dan ooit. Voor het derde achtereenvolgende jaar is de omzet van de grootste cadeaubon van Nederland met bijna 10% gestegen. De verkoop van ruim 8,2 miljoen cadeaubonnen zorgde voor een recordomzet van 127,7 miljoen euro, gerealiseerd bij VVV, ANWB en via internet (alleen zakelijke bestellingen). Het verschijnsel van de 'plastic' cadeau-card heeft nauwelijks invloed op de onverminderd grote populariteit van de 'VVV bon' bij de Nederlandse consument.
De ongekend brede besteedbaarheid is de belangrijkste verklaring voor het succes van de VVV irischeque. De consument kan met de 'VVV cadeaubon' terecht bij zo'n 22.000 acceptanten, waaronder 55 winkelketens. Maar ook duizenden lokale winkeliers, goede doelen, attractieparken en musea accepteren de bon. Zeker op het gebied van recreatie en vrijetijdsbeleving is het aantal acceptanten de laatste jaren enorm toegenomen waardoor de bon voor veel verschillende bestedingsdoeleinden gebruikt kan worden. De onbeperkte geldigheid van de VVV irischeque is eveneens een belangrijk pluspunt.
De VVV irischeque wordt ook steeds vaker verkocht op de zakelijke markt. Veel bedrijven zien in de 'VVV cadeaubon' het ideale geschenk om hun medewerkers of relaties in het zonnetje te zetten. Bij reclamecampagnes en consumentenacties zorgt de VVV irischeque vaak voor extra omzet.
Einde persbericht