Persbericht
---
METRO COOLSTE DAGBLAD VAN NEDERLAND
Amsterdam, 20 januari 2009
Metro is bij de CoolBrands verkiezing uitgeroepen tot coolste dagblad van Nederland. Hiermee verslaat Metro directe concurrenten nrc.next en Sp!ts. Deze uitverkiezing betekent een prolongatie van de titel die Metro bij de vorige CoolBrands verkiezing in 2006 ook al kreeg toebedeeld.
"Metro ziet dingen net even anders dan anderen en heeft een goede manier gevonden om een nieuwe generatie lezers en adverteerders aan zich te binden. Wij willen innovatief, uitdagend en origineel zijn en de lezer iedere dag weer een beleving geven. Door de verkiezing tot coolste dagblad betaalt zich dat uit," aldus Silvio de Groot, directeur en uitgever van Metro Holland.
Maarten Schäfer, partner van Cool Unlimited reageert: "De bijna 3.000 respondenten kregen in de diverse categorieën de mogelijkheid te stemmen op hun coolste merk. Metro bevindt zich in goed gezelschap van andere categoriewinnaars: Hyves (coolste social network), Rayban (coolste zonnebril), Nike (coolste sportschoen), Bacardi (coolste logo) en Apple (coolste merk). Mannelijke respondenten (45%) geven de voorkeur aan technologische merken, terwijl vrouwen (55%) lifestyle-merken verkiezen."
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 550.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, GVB Metrostations Amsterdam, GVU Utrecht, Postkantoren, Super de Boer, Jan Linders supermarkten, Deen supermarkten, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1.831.000 dagelijkse lezers (NOM Print Monitor 2008-1) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Wekelijks lezen 3.2557.000 mensen Metro.
Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 70 edities in 20 landen in 17 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 20 miljoen mensen Metro.