Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Grootste creatieve bureau van Nederland vandaag van start
2009 het jaar van User Generated Advertising
Utrecht, 20 januari 2009 Sander de Jonge (23) en Lucas Tieleman (23) lanceren vandaag een
nieuw marketingplatform onder de naam CreatAd (www.creatad.com). CreatAd is een online
netwerk met meer dan 150 actieve creatieven. Door middel van het concept User Generated
Advertising biedt CreatAd marketeers de mogelijkheid om rechtstreeks briefings uit te zetten
onder creatieven. Anderzijds biedt het creatieven uit alle disciplines de mogelijkheid om werk te
maken voor aansprekende merken en organisaties. Het is de bedoeling dat CreatAd in 2009
uitgroeit tot de grootste creatieve community van Nederland.
CreatAd is in 2008 opgericht door Sander de Jonge en Lucas Tieleman. Nadat verschillende financiers
enthousiast waren over het concept en besloten te investeren is het digitale platform ontwikkeld. Na
uitvoerige tests en een succesvolle pilotfase met Sportlife is de website vanaf 2009 voor iedere creatief
en marketeer toegankelijk. Sander de Jonge, directeur: "We zien twee duidelijke trends op het internet,
die van User Generated Content en die van Social Networking. Met CreatAd spelen wij in op beide
trends door de krachten ervan te combineren." Samen met aansprekende merken wordt er aan de
consumenten gevraagd om reclame te maken, het User Generated aspect. Vervolgens vragen we
diezelfde mensen hun creatieve output te verspreiden binnen de sociale netwerken waarin ze actief
zijn. Het merk benoemt één van de inzendingen tot winnaar, maar de community speelt een
belangrijkere rol in het CreatAd beloningssysteem. Lucas Tieleman: "De drie inzendingen met de
meeste punten, gegeven door de community, vallen ook in de prijzen. Hierdoor laat het publiek precies
zien hoe een merk bij hun leeft." Je kunt CreatAd zien als het eerste virtuele online bureau van
Nederland met meer aangesloten creatieven dan welk ander bureau dan ook. We denken dat het
platform een mooie springplank kan zijn voor jonge creatieven, zij kunnen op een professionele
manier een portfolio opbouwen door te werken voor aansprekende merken en kunnen er ook nog eens
mooie geldprijzen mee verdienen!"
CreatAd richt zich met haar activiteiten vooral op innovatieve marketeers en organisaties die durven te
experimenteren. Tegen een van te voren afgesproken vergoeding kunnen zij een opdracht uitzetten. De
aangesloten (en veelal jonge) creatieven kunnen hier vervolgens op inschrijven. De winnaars van de
competitie ontvangen een vergoeding.
Na de pilot met Sportlife heeft wijnmerk Canei zich inmiddels ook bij CreatAd als klant aangediend.
Op korte termijn zal CreatAd nieuwe klanten en additionele services voor marketeers, creatieven en
bureaus bekendmaken.
Noot voor de redactie,