Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Warme bakker te zien op RTL-zenders en de STER
Datum: 14/01/2009
Eind januari is de warme bakker weer op de buis! Van maandag 19 tot en
met zaterdag 31 januari wordt de tv-commercial van de warme bakker
uitgezonden op de RTL-zenders en de STER (Nederland 1, 2 en 3). De
tv-commercial brengt het vakmanschap, de passie en de grote variëteit
aan producten van brood- en banketbakkers onder de aandacht van
consumenten.
De tv-commercial maakt deel uit van de promotiecampagne âMet zorg
gemaakt, met smaak gegetenâ van de Commissie Brood en Banket van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en het Hoofdbedrijfschap
Ambachten (HBA). De tv-commercial wordt ook uitgezonden van 9 tot en
met 21 maart en in het najaar. Ter ondersteuning van de tv-campagne
wordt in juni de radiocommercial met het bekende bakkerslied
uitgezonden. De promotiecampagne richt zich op kwaliteitsbewuste
boodschappers van 25 tot en met 49 jaar.
De promotiecampagne âMet zorg gemaakt, met smaak gegetenâ loopt sinds
2007. De campagne doet het erg goed, zo blijkt uit onderzoek van
TNS-Nipo. Consumenten zijn nog steeds zeer positief over de
tv-commercial en ook de radiocommercial met het gepassioneerd gezongen
bakkerslied scoort goed. Een grote meerderheid van de consumenten
vindt de commercials leuk, opvallend en geloofwaardig. En, heel
belangrijk, de commercials stimuleren consumenten daadwerkelijk hun
brood en banket bij de warme bakker en banketbakker te kopen.
Om maximaal te kunnen profiteren van de campagne ontvangen alle
ambachtelijke brood- en banketbakkers een nieuwe poster en stickers
met het âMet zorg gemaakt, met smaak gegetenâ-logo. De poster en
logostickers zijn er in twee versies: voor de warme bakker en voor de
banketbakker.