16-01-2009
Nu online: technisch infosysteem Boris
Het nieuwe technische informatiesysteem voor leden van BOVAG
Onafhankelijke Autobedrijven is vanaf vandaag online. Met dit systeem,
Boris genaamd, kunnen de bedrijven makkelijker met name jonge autos
onderhouden volgens de fabrieksspecificaties. Dat is noodzakelijk om
de fabrieksgarantie te waarborgen.
Tot nu toe konden onafhankelijke autobedrijven voor de verschillende
merken diverse systemen van die merken raadplegen. Nu beschikken deze
BOVAG-leden gratis over een systeem dat alle info overzichtelijk
bundelt en ook de meest actuele informatie bevat. Wij gebruiken dan
ook niet voor niets de slogan: Boris, de beste vriend van elke
autotechnicus! Het getekende mannetje dat model staat voor het
systeem, stelt een autotechnicus voor met een groot hoofd dat vol met
de technische informatie zit, zegt voorzitter Bertho Eckhardt van
BOVAG Onafhankelijke Autobedrijven.
Kenteken
In de servicemodule hoeft de autotechnicus slechts het kenteken in te
geven en hij krijgt een overzicht van alle mogelijke onderhoudsbeurten
en extra werkzaamheden. Ook kan hij eenvoudig een offerte en/of
checklist aanmaken die hij eventueel kan voorzien van de
kilometerstand, NAW-gegevens en het werkordernummer. Wie bepaalde
informatie of documentatie niet kan vinden, kan een beroep doen op een
speciale helpdesk.
Gratis voor BOVAG-leden
Het service-gedeelte van Boris is gratis voor leden van BOVAG
Onafhankelijke Autobedrijven. Aanvullende informatie zoals technische
gegevens, handboeken en reparatietijden zijn beschikbaar voor een
bedrag dat fors onder de marktprijs ligt. Het eerste jaar krijgen de
leden veertig procent korting op eventueel aanvullende modules.
Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 16-01-2009
BOVAG