Persbericht
De Service Cloud luidt het cloud computing-tijdperk voor klantenservice in
~ Salesforce.com bereidt ondernemingen voor op een wereld waar meer dan tweederde van de servicegesprekken in de cloud plaatsvindt ~
Utrecht - 16 januari 2009 - Salesforce.com , de onderneming voor zakelijke cloud computing, introduceert de Service Cloud, salesforce.com's nieuwe oplossing voor klantenservice. De Service Cloud is gebouwd op het Force.com-platform en geeft nieuwe vorm aan klantenservice door de kracht van cloud computing. De Service Cloud brengt de leidende platforms op het gebied van cloud computing, waaronder Google, Facebook en Amazon.com, samen om zo ieder gesprek te kunnen vastleggen en gebruik te kunnen maken van iedere community expert binnen de cloud.
Door deze gesprekken vast te leggen, stelt de Service Cloud bedrijven in staat hun verkregen informatie te delen met klanten, agenten en partners, ongeacht locatie of medium, waarbij de kwaliteit van de klantenservice via elk kanaal consistent is. De Service Cloud is de toekomst van klantenservice, waarin meer dan tweederde van alle servicegesprekken in de cloud zal plaatsvinden.
"De Service Cloud is de eerste klantenservice-oplossing waarmee ondernemingen al hun servicegesprekken in de cloud kunnen voeren," aldus Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "Dit is mogelijk gemaakt door de opkomst van oorspronkelijke cloud computing-platforms zoals Force.com die gebouwd zijn om de kracht van andere clouds zoals Facebook, Google en Amazon.com te verenigen."
Gartner analist Michael Maoz, Vice President and Research Fellow, Gartner, Inc.: "De nieuwe generatie consumenten vertrouwt op content die is gecreëerd door andere consumenten. Hun verwachting dat ze antwoorden en content kunnen creëren als onderdeel van een community, zal ertoe leiden dat bedrijven en andere organisaties soortgelijke technieken gaan inzetten om succesvol te zijn. Uiteindelijk zullen organisaties hun aandacht moeten verbreden naar een strategie die ook de rol van community-experts ondersteunt."
"Mensen sluiten zich meer en meer aan bij organisaties en producten via vrienden en community-experts die deel zijn van hun online sociale netwerk", aldus Elliot Schrage, VP communications, public policy and platform marketing, Facebook. "Organisaties hebben een krachtige tool nodig om onderdeel te worden van de conversaties over hun producten. Wij geloven dat Force.com voor Facebook en Facebook Pages bedrijven in staat stelt om op een meer persoonlijke wijze te communiceren met klanten."
"Salesforce.com is het enige bedrijf dat een cloud computing-visie op de toekomst voor customer service laat zien," zegt Bill Hoban, CIO of Extra Space Storage. "Klanten delen in de cloud al kennis en ervaring met vrienden en experts. Salesforce.com stelt ons in staat aan deze conversatie deel te nemen om zo onze customer service te kunnen verbeteren."
De Service Cloud - De toekomst van customer service
Voorheen werd kennis van contact center-technologieën niet optimaal gebruikt. Nu vindt al 50 procent van alle servicegesprekken in de cloud plaats. De Service Cloud verenigt deze twee belangrijke werelden om het nieuwe model voor customer service op te zetten. Het vastleggen en structureren van informatie - die binnen de onderneming en in de cloud aanwezig is - in de knowledge base is de kern van de Service Cloud. De Service Cloud is gebaseerd op zeven belangrijke onderdelen rond de knowledge base, om zo de kennis van experts in de cloud te verzamelen en te kunnen delen met klanten, agents en partners.
* Community: Het ontwikkelen van een online customer community is een integraal onderdeel van de Service Cloud. De Service Cloud vertegenwoordigt een fundamentele verschuiving in hoe bedrijven hun online aanwezigheid benaderen - het is niet alleen een locatie om informatie te plaatsen, maar een community waar klanten met elkaar ervaringen kunnen uitwisselen en conversaties met het bedrijf kunnen hebben. Bedrijven kunnen eenvoudig een interactieve cloud community voor hun klanten opzetten en onderhouden door het inzetten van nieuwe salesforce.com-technologieën zoals Salesforce CRM Ideas en Force.com Sites als bouwstenen.
* Sociaal: Door middel van Force.com, kan de Service Cloud verbonden worden aan leidende sociale netwerksites zoals Facebook, community forums en blogs. Door deze connecties zijn bedrijven in staat deze informatie rechtstreeks in hun knowledge base te verwerken. De Service Cloud zorgt ervoor dat de knowledge base van een bedrijf de meest up to date service-informatie bevat, afkomstig van community experts.
* Zoeken: Meestal beginnen klanten hun zoektocht naar het antwoord op hun vragen door via Google te zoeken. Door met de Service Cloud een actieve online community te creëren, kunnen bedrijven ervoor zorgen dat hun site een van de eerste resultaten is die opkomt na een zoekopdracht. Door de kracht van Force.com Sites wordt de kennis van experts binnen de community beschikbaar gesteld in zoekmachineresultaten.
* Partners: Door de Service Cloud kunnen bedrijven nu alle informatie in de knowledge base snel en makkelijk delen met hun partners. Het unieke model van cloud computing heeft ervoor gezorgd dat salesforce.com makkelijk en veilig afzonderlijke CRM-fases kan verbinden. Hierbij kunnen bedrijven cases, contacten en bedrijfsinformatie delen, zonder de noodzaak voor complexe integratiesoftware.
* Telefoon, e-mail en chat: De Service Cloud geeft agents toegang tot kennis in de cloud, ongeacht of zij bij hun dienstverlening aan de klant gebruik maken van telefoon, e-mail of chat. Door het contact center uit te rusten met de kennis die in de community aanwezig is, verzekert de Service Cloud dat de kwaliteit binnen het kanaal versterkt wordt door de expertise van de community en de kosten van dienstverlening verlaagd worden.
De cloud computing leider in customer service
Salesforce.com communiceert al geruime tijd de voordelen van cloud computing voor ondernemingen. Bijna 6.500 bedrijven, waaronder Misys Banking Systems, Enterasys en Plantronics, hebben gestandaardiseerd op Salesforce CRM en de Service Cloud wat betreft hun customer service handelingen. Het Salesforce CRM service en supportproduct heeft bovendien zijn sterkste kwartaal ooit behaald in salesforce.com's derde kwartaal in fiscaal jaar 2009, met meer dan 600 nieuwe klanten, waaronder Extra Space Storage. Met de overname van InStranet in augustus, heeft salesforce.com de customer service-ervaring volledig vernieuwd met een zeer efficiënte knowledge base applicatie die snel en eenvoudig kan worden ingezet.
Prijzen en beschikbaarheid
Service Cloud pakketten starten bij EUR 850 per maand. Het pakket bevat de mogelijkheid om:
· Een online customer community met onbeperkt gebruik tot maximaal 250 klanten in te zetten
· Een contact center met maximaal vijf agents op te zetten
· Een verbinding te leggen met cloud computing sites zoals Facebook en Google
· Maximaal vijf partners uit te nodigen om deel te nemen in de service cloud
Service Cloud pakketten zijn vanaf vandaag beschikbaar. Force.com Sites is later dit jaar algemeen verkrijgbaar. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/servicecloud
(1068 woorden)