Ingezonden persbericht


Datum: 16 januari 2009

IDEALIZE: Nieuw platform voor creatieve klasse

Amsterdam, 16 januari 2009 - Ilse media lanceert Idealize.nl: een site over creativiteit en vernieuwing. Idealize.nl is een brede inspiratiebron voor mensen die het in hun werk en vrije tijd van hun verbeelding en denkkracht moeten hebben: de creatieve klasse. Een snel groeiende, hoog opgeleide groep van ruim 2 miljoen mensen die nieuwe markten zien, producten ontwikkelen, designs ontwerpen of oplossingen voor dringende vraagstukken bedenken.

Kruisbestuiving
Idealize.nl brengt vernieuwers bij elkaar vanuit meerdere interessegebieden: design, media, technologie, wetenschap, cultuur en lifestyle. Hoofdredacteur Kim Swagemakers: "Vernieuwers kijken graag over de schutting van hun eigen discipline. Wij helpen daar graag een handje bij. 'Kruisbestuiving leidt tot variatie', zoals Spyker-ontwerper Maarten de Bruijn in een interview met ons zegt."

Exclusieve content
Idealize.nl biedt exclusieve video-interviews met toonaangevende Nederlandse professionals uit diverse branches, zoals Daryl van Wouw (mode-ontwerper) en Herwin van den Berg (marketingdirecteur Heineken). Daarnaast bericht Idealize.nl dagelijks over vernieuwende producten, projecten en ideeën in Nederland en over relevante trends in het buitenland. Idealize.nl werkt daarbij samen met content partners als Architectenweb.nl, Design.nl en Blueshots.tv.

Thinkstyle
Bezoekers van Idealize.nl kunnen op de site een profiel ('thinkstyle') aanmaken en daarin artikelen verzamelen of zelf uploaden. Een thinkstyle kan fungeren als portfolio van eigen werk of proeftuin voor nieuwe ideeën.

Partners
Grote merken richten zich steeds meer op de creatieve klasse en krijgen op Idealize.nl de mogelijkheid om op een inhoudelijke manier te participeren in het platform, bijvoorbeeld door interessante content op premium posities aan te bieden.

VOOR DE REDACTIE

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste digitale uitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 160 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca. 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. Ilse media exploiteert tevens de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl. Sinds 2006 is ilse media ook actief op mobiel internet. Het mobiele netwerk van ilse media bestaat inmiddels uit 15 websites, waaronder Startpagina.mobi, mobiel.NU.nl, web-log.mobi en mobiel.Kieskeurig.nl. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl.