Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe digitale schermen op metrostation in Rotterdam City Media Rotterdam introduceert projectietechniek

Amsterdam, 14 januari 2009 ­ Rotterdammers kunnen sinds kort het nnieuws volgen via zeven futuristische, digitale projectieschermen op het Rotterdamse metrostation Beurs/Churchillplein. Dagelijks passeren hier 90.000 reizigers. City Media Rotterdam is de initiator en eigenaar van de schermen. CBS Outdoor verzorgt exclusief de exploitatie van de advertenties en breidt hiermee het aanbod aan digitale outdoormedia verder uit.

De manshoge schermen in een brede metalen lijst, zijn tussen de sporen aan de dragende betonnen zuilen bevestigd. De schermen worden dubbelzijdig geprojecteerd door 14 beamers.

Spectaculaire projectietechniek
De schermen bieden een unieke mogelijkheid om de wachtende reiziger te bereiken met kwalitatief hoogwaardige commercials en informatie. Aan beide kanten worden dezelfde beelden en teksten geprojecteerd. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij CBS Outdoor: 'Bovenop ons bereik met traditionele vormen van buitenreclame rollen wij momenteel ook een digitaal netwerk uit. De nieuwe projectieschermen op metrostation Beurs/Churchillplein passen perfect in deze strategie.'

Virtueel spiegelbeeld
City Media Rotterdam stelt zich ten doel om met grote publieke schermen en kleinere narrowcasting-toepassingen het 'virtuele spiegelbeeld' van de stad te vormen. Alle schermen samen vormen straks een open communicatieplatform voor, door en van de Rotterdammers. Met een team van journalisten en vormgevers en onder leiding van hoofdredacteur Oscar Steens verzorgt City Media Rotterdam de nieuwswaardige content voor het platform.

Over CBS Outdoor
CBS Outdoor exploiteert buitenreclame en stadsmeubilair, zoals abri's en billboards, stationsreclame, bus- en tramreclame en digitale outdoor media. CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation.



Ingezonden persbericht